גליון #18 אסור לצלם, אוקטובר 2017
שער הגיליון מאת ירון לפיד. לצפיה בשער לחצו כאן

ללא כותרת, 2013, תצלום

ללא כותרת

Bookmark and Share

לפני כמה שנים שהיתי במשך כמה חודשים ברזידנסי הסיטה בפריז. לא הצלחתי לצלם את פריז עצמה, היא היתה לי יפה מדי, מצולמת מדי, שלמה מדי, עיר שלעולם לא ארגיש חלק ממנה.

הזרות משכה אותי יותר ויותר למקומות בהם יכולתי לפגוש את בני בריתי – התיירים. הלכתי למקומות הכי תיירותיים, הכי עמוסים ושם ניסיתי לצלם. לא את פריז, ולא את הפריזאים, אלא אנשים כמוני,  שבאו להסתכל על פריז. אבודים, צמאים, רעבים, לא מסופקים ומזיעים, כמוני.

התצלום הזה צולם בלובר. נצמדתי לקבוצה של תיירים ממזרח אירופה והתסובבתי איתם בין האולמות. כמובן שהיה אסור לצלם. צילמתי בכל זאת.

אנה ים ילידת 1980, יקטרינבורג, רוסיה. בוגרת תוכנית ה- .M.F.A  (בהצטיינות) של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ותוכנית B.Ed (בהצטיינות) מהמדרשה לאמנות בית ברל. ים הציגה במיטב המוזיאונים בארץ ביניהם תערוכות יחיד: ״חלב ציפור״ במוזיאון תל אביב לאמנות; ביתן הלנה רובינשטיין מוזיאון תל אביב; גלריה ברוורמן; גלריה מדרשה לאמנות. תערוכות קבוצתיות במוזיאון ישראל, ירושלים; במוזיאון חיפה אמנות; גלריה זומר; בביאנלה לאמנות צעירה באיטליה ובתערוכות נוספות בארץ ובעולם. ים זוכת פרס משרד התרבות לעידוד היצירה, משרד התרבות והספורט, ישראל (2016); פרס אמן צעיר, משרד התרבות והספורט, ישראל (2010); פרס מורה-אמן, משרד התרבות והספורט, ישראל (2009-2011); קרן מורשה לאמנות, מוזיאון תל אביב (2007); קרן רבינוביץ׳ לאמנות צעירה, ישראל (2006).

www.annayam.com