גיליון #34 | גודש | נובמבר 2021
שער הגיליון מאת נטע מוזס. לצפיה בשער לחצו כאן

גודש כפרקטיקה קווירית

Bookmark and Share

האנה ברוקמולר, נעה גינזבורג, מיכל ב. רון | גודש כפרקטיקה קווירית

מה יכול להיחשב רלוונטי? צמצום מוסכם ומשמוע המיקוד משמרים את הקאנון ואת גבולות הדיון. נדרשת פרקטיקה קווירית כדי לקרוא על אלה תיגר. לשם כך נציע גודש תיאורטי: התעקשות על עניינים צדדיים; קישור בין עובדות רחוקות; התעכבות על פרטים הנמצאים בשוליים.

האנה ברוקמולר היא חוקרת אמנות הפועלת בוינה, אוסטריה. בשנת 2020 היא השלימה דוקטורט באקדמיה לאמנות בוינה. המתודולוגיה שלה מתמקדת במחקר ארכיוני וקריאה פמיניסטית. כעת היא עובדת על פוסט-דוק בנושא פרסום ביתי.

נעה גינזבורג היא אמנית מיצב החיה ופועלת בניו יורק ובתל אביב. היא בוגרת תכנית ה-MFA לעבודת סטודיו בהאנטר קולג' בניו יורק. בעבודתה ברישום, פיסול ומיצבים תלוי מקום היא עוסקת באור, צבע ובהקשבה עמוקה, ומשחקת עם אופני התבוננות ותפיסה. גינזבורג לוקחת חלק בתארגנות העזרה ההדדית תרבות של סולידריות.

מיכל ב. רון היא חוקרת אמנות ותיאורטיקנית הפועלת בברלין, גרמניה. בשנת 2017 היא השלימה דוקטורט באוניברסיטה החופשית בברלין. מחקרה עוסק בהיבט הזמן באמנות העכשווית והיא כותבת קבועה למגזין המקוון התלת-שפתי לאמנות תוהו.

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״ ו״רגע האמת״.

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה