גיליון #30 | המצאת הטבע | אוקטובר 2020
שער הגיליון מאת עירית תמרי. לצפיה בשער לחצו כאן

הליכות ירח 3: מימוש בעלות על קרקע ירחית

Bookmark and Share

מסמך הבעלות על קרקע ירחית

שתי עבודות הווידאו של יהודית שלוסברג יוגב המוצגות בגיליון זה, לקוחות מתוך הסדרה "הליכות ירח" – מקבץ של פעולות חיות עם ירח ענק המתועדות ומצטברות לסדרה של עבודות וידיאו. ה־"Moon Balloon" המופיע בעבודות מגיע מסין כיריעת בד מקופלת בארגז, יש לו מפוחי אוויר מובנים, תאורת לד פנימית והוא מתנפח לקוטר של 5 מטרים.

העבודה הליכות ירח 3: מימוש בעלות על קרקע ירחית (2020), צולמה בימי הסגר הקורונה הראשון, בשטח פתוח כ־50 מטר מבית משפחת האמנית שבמושב נס הרים.

בינואר 2005, קצת לפני שהתחתנה, רכשה שלוסברג יוגב עם בן זוגה 500 דונם בצד המואר של הירח, באמצעות שגרירות הירח בישראל . "לא משנה מה יקרה״ לחש בעלה מתחת לחופה ״תהיה לנו קרקע עלי אדמות".

ימים של מגיפה עולמית דחפו את הזוג, שבנתיים נוספו לו שלושה ילדים, לממש את הבעלות וכמשפחה לדמיין התבודדות על הירח.

יהודית שלוסברג יוגב היא אמנית, אוצרת עצמאית וכותבת. בוגרת לימודי אמנות במכללת תל־חי, לימודי אוצרות במרכז לאמנות עכשווית, CCA, תל־אביב, ושהות ממושכת ב"אקדמיה של העכשווי" – תכנית הרזידנסי של מרכז מעמותה בירושלים. כאמנית הציגה במגוון תערוכות קבוצתיות ובמרץ 2018 תערוכת יחיד במרכז מעמותה, בתמיכת מפעל הפיס. במקביל ניהלה אמנותית את הפרויקטים "בקצה השביל" ו"מעל ומעבר" עבור פסטיבל "מקודשת", יזמה וערכה את "פנינה" מגזין דפוס עצמאי לאמנות (3 גליונות). אצרה פרפורמנס רב משתתפים של מקהלות בבניין כלל במסגרת פסטיבל "מנופים" לאמנות ועוד.

www.yehuditshlosberg.com

הליכות ירח 3: מימוש בעלות על קרקע ירחית, 2020

וידיאו, 03:00 דקות (קטע מתוך 30 דקות)

משתתפים: איתן, יהודית, לבי, מיכאל ומרים יוגב

צילום: חוץ: איתמר מנדס פלור, פנים: איה גבריאל

עריכה: יהודית שלוסברג יוגב

סאונד: אמיר בולצמן

העבודה נערכה מתוך חומרים שצולמו לאירוע "הערה 13" באוצרות קבוצת סלה מנקה.