גליון #12 עיזבון/ דצמבר 2015
שער הגיליון מאת בשמת קליין. לצפיה בשער לחצו כאן

ערבה בוכייה אמא

Bookmark and Share

מרב סודאי נולדה בישראל ב-1970 .
עבודותיה של סודאי, והדימויים הנראים בהן, שאובים מהתבוננות בסביבתה החברתית והלאומית, ולרוב הם מבוססים על תכנים הקשורים לנושאים אקטואליים כגון: מאבק, מלחמה, טרור, ושכול.
בנוסף, עוסקת סודאי בהדדיות שבין מזרח ומערב, בין המסורתי למודרני ובין המקומי לגלובאלי. היא מתעמקת בהיסטוריה ובהווה של יחסי הגומלין הבין-תרבותיים שבין החברות במזה"ת ובעולם. יחסים גדושים בניגודים תרבותיים וערכיים. בתוך כך היא מתבוננת בחברה הישראלית ובעצמה.
מקורות ההשראה לעבודותיה מגוונים. חלקם לקוחים מצילומי עיתונות, ומחומרי תיעוד של זירות-אירוע שונות, וחלקם על צילומים מהאלבום המשפחתי. סודאי מרבה לשלב בעבודותיה פרטים אוטוביוגרפים, העוסקים בהתבגרות ובמעבר בין ילדות לנשיות.
בעבודותיה נעשה שימוש בטכניקות מעורבות כגון שמן ואקריליק על בד וטכניקות מסורתיות נוספות כגון: תפירה, ריקמה או חיקוי של מלאכות יד שונות. הניגוד החריף שנוצר בין התוכן הקשה לבין אופן תיאורו, מעלה שאלות ותהיות לגבי המציאות המתוארת, ומעניק לה פרשנות חדשה. פרשנות המבוססת על פרטים ביוגרפיים ומצבים נפשיים בחייה של האמנית.

עבודותיה של סודאי נכללות באוספים מוזיאליים ופרטיים. כמו כן, נכתב עליהן בעיתונות העולמית והישראלית.
למרב תוארM.F.A באמנות יצירה מאוניברסיטת חיפה (2007), ותעודת הוראה באמנות, מהמדרשה לאמנות, מכללת בית ברל (2000). אמנית הבית של גלריה ג'ולי מ. ת"א. חיה ועובדת בקיבוץ גבת ובת"א.
www.meravsudaey.com

סרטון מוקרן על צלחת שידור ממתכת עליה מודבק צילום (תיעוד), 2015.