גיליון #38 | חומר פעיל | דצמבר 2022

פתח דבר

Bookmark and Share

מגזין הרמה שהוקם באוקטובר 2012 חגג עשור להיווסדו במסגרת ערב הפתיחה של פסטיבל מנופים 2022. ככתב עת מקוון העוסק באמנות עכשווית, הוא יחיד מסוגו בארץ במחויבותו, לאורך שנות פעילותו, לחשוף ולהציג אמנות ישראלית באינטרנט ולהציב את עבודות האמנות עצמן, במרכזו. המגזין מהווה פלטפורמה להצגת אמנות בישראל, לשיטוט בין עבודות מוכרות יותר ופחות, בין גבוה ונמוך ולהפקת המיטב מן המדיום האינטרנטי בו הוא מוצג. המגזין מהווה מאגר של עבודות פרי יצירתם של אמנים פעילים לצד טקסטים תיאורטיים. הוא מאפשר לאמניות ואמנים צעירים להיחשף ולהציג את עבודותיהם, בד בבד עם הזדמנות המוצעת לאמניות ואמנים ותיקים, להציג עבודות חדשות וניסיוניות שטרם הוצגו. כל אמן המציג עבודה במגזין, מצטרף לאינדקס הולך וגדל של אמנים ואמניות המשמש כלי עבודה יעיל לאנשי מקצוע מגוונים הפועלים בשדה האמנות בישראל.

אחרי עשר שנים בהן צפינו בו מול המסך, מגזין הרמה יצא אל החיים האמיתיים, עלה על הגג של סדנאות האמנים בירושלים וחגג יום הולדת עם גיליון Live בנושא חומר פעיל. יוצרים ואמניות משלל מדיומים הפעילו חומרים וויזואלים וקוליים, חצו גבולות מגדריים, שחררו את התודעה וסגדו לחומר. הגיליון שמוצג לפניכם ולפניכן מסכם ערב זה. 

מקוות שהוא יפעיל אתכם, וגם אותנו, לעוד עשר שנים לפחות (: 

 

רינת אדלשטיין והדסה כהן 

אוצרות אירוע העשור ועורכות מגזין הרמה.

 

תודה גדולה לאמניות ולאמנים שהשתתפו: רומן., יואנה בליקמן, דיוי בראל, איילה ברגר, שיראל הורוויץ, שי-לי הורודי, יעל וייס, הילה לולו לינ פרח כפר בירעים, עוז מלול, רועי מנחם מרקוביץ, רותי סלע ומעין אמיר, אבנר פינצ'ובר, נעה שמחיוף שחף וזהר אלמקייס.

 

ותודה מיוחדת לטל יחס על ההשראה והעזרה בניסוח האירוע ועל תרומתה הרבה למגזין