גיליון #33 | פיענוח | אוגוסט 2021
שער הגיליון מאת מיכל נאמן. לצפיה בשער לחצו כאן

'‬תעלת‭ ‬המים‭ ‬המתוקים', ‬מראה‭ ‬הצבה, ‬עץ, ‬חיתוכי‭ ‬לייזר‭ ‬בעץ, ‬צבעי‭ ‬שמן‭ ‬וצבע‭ ‬תעשייתי, 65 פסלונים בטכניקה מעורבת הנקראים 'אובייקטים נחשקים לביזה', צילום: נועם פריסמן

תעלת המים המתוקים

Bookmark and Share

תערוכת היחיד של הילי גרינפלד 'תעלת המים המתוקים' הוצגה בסדנאות האמנים בירושלים באוצרותה של הדס גלזר (פתיחה: יולי 2020). מתוך הטקסט האוצרותי:

 

התערוכה עוסקת במספר ציורים ואובייקטים שנלקחו מבית מצרי על ידי חייל ישראלי בעת מלחמת יום כיפור. החייל, שהפך לצייר, ומאוחר יותר היה מרצה לאמנות של האמנית, הופתע מהדמיון בין עבודותיה של גרינפלד לבין הציורים שנלקחו. הוא חשף בפניה את האובייקטים שלקח, דבר שהוביל אותה לחיפוש אחר קשרים תרבותיים ואמנותיים בין ישראל ומצרים. בתערוכה, גרינפלד מגיבה להפניה שקיבלה, ויצרה מחווה לצייר המצרי האלמוני. לצד האובייקטים המקוריים שנבזזו הוצגו שולחן העבודה המשוחזר של הצייר המצרי, ו'אובייקטים נחשקים לביזה' – שחזורים היברידיים המבוססים על השלל שלקח החייל, יחד עם מוצרי צריכה "מצריים" שנקנו בחנות המזכרות של המוזיאון הבריטי – אחד מהמוזיאונים בעלי האוסף המצרי הגדול בעולם.

לקטלוג התערוכה המלא יש ללחוץ כאן

הילי גרינפלד היא ציירת ואמנית מיצב העוסקת בחיבור פרגמנטים של זיכרונות פרטיים לנרטיבים תרבותיים. המיצבים מורכבים מציורים, אובייקטים קונסטרוקציות וטקסטים שמתחקים אחר צורתם של מקומות קדושים, ומתייחסים לאופן בו תרבות מעבדת את הזמן שעבר. היא בוגרת תכנית ה MFA באמנות (2013) ו-BFA באמנות בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים (2007), שם קיבלה פרס פרסר. למדה ב- (2006) Slade School of Fine Arts in London ובחוג ללימודי ספרות באוניברסיטת תל אביב (2010). גרינפלד הציגה תערוכות בישראל, ניו יורק, לונדון, סינגפור, סלובניה ואמסטרדם. היא השתתפה בתכנית שהות אמן עם מלגה של Lasalle College of the Arts בסינגפור ובתכנית אמן אורח במרכז טובצ׳נה בלובליאנה מטעם המרכז לאמנות דיגיטלית. היא קיבלה מענקים עבור פיתוח עבודות לתערוכות ביניהם מקרן רבינוביץ, מCBK Zuidoost, מעמותת רסיסים, אסיילום ארטס, ויה סברה, ממוזיאון האסלאם ירושלים ומבית האדריכל שביפו. גרינפלד זכתה בפרס אמן-מורה מטעם משרד התרבות לשנים 2016 – 2018. היא הוזמנה למספר תוכניות שהות אמן, כדוגמת סדנה של Lasalle College of the Arts בסינגפור (2012), תכנית אמן אורח בלובליאנה מטעם המרכז לאמנות דיגיטלית חולון, שם הציגה תערוכת יחיד (2016). ב2019 הוזמנה לתוכנית רזידנסי ותערוכת יחיד בגלריית Bradwolff Projects שבאמסטרדם בשיתוף עם BijlmAir CBK Zuidoost והStedelijk Museum. ב2020 גרינפלד הוזמנה לתערוכת יחיד ותוכנית שהות אמן בגלריית ONCA שבברייטון, בריטניה. עקב משבר הקורונה העולמי התערוכה התפתחה לתערוכת יחיד אינטרנטית בשם MaGifa שהוצגה ב2021.

www.hiligreenfeld.com