הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

אגודת לרווה לחקר העל-טבעי

פתיחה: 22.5.19 בשעה 20:00 - נעילה: 10.8.19

אמן:
אוצרות:

"גותי הוא כינוי בעל היסטוריה מוזרה, המעורר אסוציאציות ודימויים של מוות, הרס והתנוונות". ההקשר האסוציאטיבי העכשווי ביחס ל'גותי', הם בני נוער לבושים ומאופרים בשחור, מאזינים למוזיקה אפלה וסוגדים לשדים, רוחות, ערפדים ולשטן. כתת-תרבות עשירה החולשת על הספרות, התאטרון, השירה, המוסיקה, הקולנוע והאופנה, משלבת הגותיקה בין הרציונלי לרגשי, בין הגרוטסקי לנשגב הרומנטי, ועוסקת באפל, במסתורי, בעל טבעי ובעתיד- על כל חידושיו הטכנולוגיים.

 

תת תרבויות דקדנטיות ואסקפיסטיות צצות לאורך ההיסטוריה המודרנית ופורחות על רקע משברים סוציו-פוליטיים עולמיים, ופריצות דרך מדעיות המטלטלות את התודעה. בעתות חרדה מהבלתי נודע והבלתי ניתן להסבר, הפנייה אל ספיריטואליזם ואוקולטיזם, באמצעות טקסים המחברים אל הלא-נודע ומתקשרים עם עולם הרוחות, מזמנת את המוזר והזר גם אם לא ניתן להכילו באופן שכלתני.

 

הגותיקה זכתה לעדנה מחודשת בתקופות של שבר. היא רוח הרפאים של המיעוטים, השוליים, החוזרת לרדוף את הממסד ומתפקדת כמראה שחורה המשקפת את הרוע וחוסר החמלה. היא מצביעה על התפרקות המוחלט והקבוע לפרוץ ונזיל, ומערערת על כל מה שנתפס בטוח או יציב.

לרגל חגיגות יום הגותיקה העולמי ב- 22 במאי, (שמועדו נקבע בשנת 2009), אגודת לרווה לחקר העל-טבעי קובעת את משכנה בבית האמנים ירושלים למשך שלושה חודשים על מנת לחקור את הפוטנציאל של מעשה האמנות כ-מדיום לפעילות ספיריטואליסטית. האגודה, שהוקמה בשנת 2012, מכנסת עבודות אמנות של אמנים חיים ומתים ומחילה עליהן כוחות של טרנסמיטורים (משדרים) – אובייקטים המאפשרים תקשורת בין החומר – יצירת האמנות, לאנטי-חומר – עולם הרוחות. דרך התכנסות סיאנסית, מחקר פסבדו-מדעי ופעילות על-טבעית חושפת לרווה ערכים גותיים רומנטיים המוצפנים בעבודות – רגש, קיטש, הגוף הגרוטסקי, חוסר שליטה, אימה, אהבה, ייסורים, חיי נצח, רוחות רפאים, מדע פופולרי, מדע בדיוני ואלכימיה.

 

אגודת לרווה לחקר העל-טבעי משתקעת בירושלים המאופיינת במכוני מחקר רבים, בבית בעל חשיבות היסטורית הקשורה בנימיה לראשית דרכה של האמנות הישראלית. בית האמנים הופך לגוף זמני כמו בדיבוק – אתר רדוף רוחות עבר הממשיכות לפקוד אותו גם בהווה.

רשימת המתכנסים תפורסם בערב ההשקה של אגודת לרווה לחקר העל טבעי בבית האמנים ירושלים

 

אגודת לרווה לחקר העל-טבעי מזמינה אתכם להצטרף לאירועי הנחת אבן פינה במשכנה הזמני בבית האמנים: יום רביעי, 22/5/2019, החל מהשעה 20:00.
בערב הפתיחה מופע קולי של היוצרת אולה סבצ'וק
בין הפעילויות הרבות של האגודה, יתקיימו גם התכנסויות על-טבעיות אליהן הציבור הרחב מוזמן:

4.6.19 –  אירוע לזכרם של המוזיקאי והיוצר צ'ארלי מגירה (גבי אבודרהם) ומוריס צרפתי (מוזיקאי, חבר בלהקת פאנק ועובד ותיק במס הכנסה)

18.6.19 – אירוע מוסיקה חיה שינוע בין חדרי הבית עם היוצרים אסף אבוטבול ; D.R.Y  ( דימיטרי פוליאקוב ורן נחמיאס)
9.7.19 –  ליל עיון – "מתודולוגיה של גותיקה" (ספרות גותית, שירה, קולנוע, עיצוב גרפי, אופנה ועוד)
לפרטים נוספים – נא לעקוב בפייסבוק ובאתר הבית

 

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל. מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות
לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
ב, ד, ה 18:00-10:00, ג' 20:00-14:00, ו' 13:00-10:00, שבת 14:00-11:00
7, 19, 34, 4, 9, 18, 74
הצג מפה גדולה יותר
X