הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קיר אמן | אדמת מוקשים

פתיחה: 14.1.21 בשעה 19:00

אמן: אלון כהן, תרצה אבן
אוצרות: גסטון צבי איצקוביץ

 גסטון צבי איצקוביץ מארח את אלון כהן ליפשיץ שמארח את תרצה אבן

 

במרחב הישראלי הבית, כמבנה וכמושג, הוא בעל השלכות נרחבות וכמעט תמיד תלוי מקום. בניית בתים אינה מסתכמת בצורך הממשי של המבנה כבית מגורים או כל שימוש אחר. התכנון הוא כלי בעל כח עצום הקובע מי ישתמש במרחב ובאיזה אופן. תכנון כאידיאה, הוא מהלך מגביל השואף לייצר סדר ושליטה, אך הוא אינו עיוור לזהות המשתמשים ולעיתים מהותו עשויה להתהפך בשל זהות המשתמש.

 

התערוכה 'אדמת מוקשים' (This Land is Mine) בוחנת את הקשר בין מהות הבית לזהות, אדמה וקרקע, על שלל ההיבטים החברתיים, כלכליים ופוליטיים. שם התערוכה מסמן את האדמה כדבר מסוכן שצריך להיזהר ממנו ולא לדרוך עליו. האדמה כאיום. שם התערוכה בערבית أرضكم ملغومة – אדמתך ממוקשת, נסוב סביב המקום של האדמה בתרבות המקומית, האיומים עליה באמצעים מניפולטיביים והערגה לאדמה שנלקחה. הבנייה על האדמה אינה פשוטה וטומנת בחובה סכנה ממשית לקיום.

 

בחלל, הדימויים שמתארחים בו שצילם גסטון צבי איצקוביץ, מציגים מבנים הרוסים, ארעיים ואדמה ומהווים את הקרקע לעבודה הזו. וסרטה של תרצה אבן LAND MINE, המוקרן בתערוכה, מספר על בית בירושלים, על מוות לא טבעי של גברים ועל שינויים סיסמוגרפיים של האדמה ושל הלב. הוא עוסק באלימות הטמונה במושג הפסיכולוגי, כמו גם לאומי, של הגנה עצמית. הסרט מתכתב ברמה החומרית והרעיונית עם העבודה של אלון, העומדת במרכז התערוכה, ומהווה לה השראה.

 

מתוך הסרט: LAND MINE
2019, תרצה אבן
Top

סדנאות האמנים, ירושלים

סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמו בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והיו למיזם ראשון מסוגו בארץ שאיפשר לאמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד לאורך זמן, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים. המתחם כולל 15 חללי עבודה בהם פועלים אמנים מקצועיים מכל תחומי האמנות החזותית. האמנים, אשר נבחרים על ידי ועדה אמנותית, זכאים לפעול במקום למשך חמש שנים. בסדנאות לקחו חלק במשך השנים מיטב האמנים הפועלים בישראל, ביניהם לארי אברמסון, אסף בן צבי, אמנון בן עמי, אבי סבח, מאשה זוסמן, אתי אברג'יל, שי אזולאי ועוד. במתחם פועלת גלריה – שמשלימה וחושפת את פעילות האמנים בסדנאות לציבור הרחב. בנוסף, הגלריה מארחת תערוכות ופרויקטים מיוחדים, ובכך מהווה מרכיב חשוב בהתפתחות הסדנאות כמוסד משפיע ושותף לשיח האמנותי-תרבותי. הגלריה נוסדה ב-2010 הודות לתמיכתן הנדיבה של קרן ג’ורג’ וג’ני בלוך, קרן ד”ר גאורג וג’וזי גוגנהיים, וקרן אדולף ומרי מיל ופועלת בסדנאות האמנים בסיוע קרן לויד, באמצעות הקרן לירושלים.
לאתר הבית
האומן 26, קומה 3, א.ת תלפיות
02-6797508
amos@artiststudiosjlm.org
ב', ד' 10:00-16:00 ה' 12:00-20:00
34, 13, 5
  הצג מפה גדולה יותר
X