הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

ארכיאולוגיה ברוורס

שני 13.7 בשעה 20:00 עד 14.8

אמן: פיל סולומון
אוצרות: sala-manca

Archeology in reverse

במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים 2015 יוצגו בבית הנסן ארבעה מיצבי וידיאו דיגיטלי מאת במאי הקולנוע הניסיוני פיל סולומון. בסינמטק ירושלים יוקרנו חמישה סרטים מוקדמים של האמן, משנות השמונים המאוחרות עד סוף שנות התשעים. עבודותיו של סולומון מוצגות לראשונה בישראל. זוהי הזדמנות נדירה לצפות בסרטים ובמיצבי הוידיאו, אשר אינם זמינים לצפייה און-ליין וגם אינם מוצעים עדיין בפורמט דיגיטלי מסחרי. התערוכה תלווה בקטלוג שיכלול ראיון עם האמן, מאמר אוצרותי ותמונות סטילס רבות.

פיל סולומון, דור שלישי באמריקה להגירה היהודית מרוסיה, הינו דמות מרכזית בזרם האוונגארד בקולנוע האמריקני. משנת 1991 ועד היום הוא פרופסור לקולנוע באוניברסיטת קולורדו בבולדר ועבודותיו מוצגות באופן שוטף בפסטיבלים ובמוזיאונים חשובים בארה"ב ומחוצה לה.

לאחר שפיתח סגנון ייחודי בעבודה בפילם, הכולל מניפולציות אופטיות וכימיות על חומרים קולנועיים קלאסיים חצה סולומון בשנת 2005 את הקווים לעולם הווירטואלי של משחקי הוידיאו הדיגיטליים, והחל ליצור קולנוע ניסיוני על הפלטפורמה של משחק הוידיאו הפופולארי Grand Theft Auto. הטרילוגיה  In Memoriam (Mark LaPore) (2009-2007), שנוצרה כולה בעולם הווירטואלי של GTA, תוצג בבית הנסן. כמו כן תוצג עבודת הוידיאו American Falls(2010-2000), המאגנום אופוס של יצירתו של סולומון. זוהי עבודה בשלושה ערוצים (תמונה 4) המקיפה יותר מחצי מאה של היסטוריה אמריקנית והשתקפותה בקולנוע הפופולארי.

אוצרת התערוכה: ד"ר חוה אלדובי. קטלוג התערוכה בחסות "דעת המקום" – מרכז לחקר תרבויות מקום בעולם היהודי בעידן המודרני.

התערוכה והאירועים בחסות פסטיבל הקולנוע ירושלים וקרן משפחת אוסטרובסקי, בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב וקבוצת מעמותה.

 

Top

מעמותה

מודל העשייה במעמותה מבוסס על שיתוף ידע ועזרה הדדית: לימוד, ביקורת, תצוגה ויצירה שמתמקדים בטכנולוגיה ובמדיה ושומרים על עצמאות אמנותית בניסיון לקיים אפשרות של תרבות אחרת, שמפתחת תהליכי עומק, משוחחת ומתדיינת עם הסביבה, בתגובה לתרבות הבידורית והפסטיבלית והרוח הצרכנית השולטות בעיר. המתחם החדש, חללי המרתף של בית הנסן, בית החולים למצורעים לשעבר, ישמש כסדנאות לאמנים, חדר וידיאו, חדר סאונד, חדר הקרנה, חללי תצוגה ומרכז לימוד ומפגש
לאתר הבית
רח' גדליהו אלון 14, טלביה, ירושלים ( בית הנסן - בית המצורעים לשעבר)
mamutita.art@gmail.com
שני, שלישי מ10:00-15:00, רביעי 17:00-21:00, שישי 10:00-14:00
13, 18
הצג מפה גדולה יותר
X