הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

בין חומר לרוח

19.8.15 בשעה 17:00 עד 17.9

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: רם ברכה ואיילת השחר כהן

תערוכת הסיום של התכנית לצילום לבני ארבעים פלוס

התערוכה בין גוף לרוח, מציגה גופי עבודה של חמישה מבוגרי התוכנית – ארבעים +, תוכנית דו שנתית להתפתחות דרך צילום. הסטודנטים הגיעו ללימודים לאחר קריירות בתחומים שונים, רובם למדו בקורסי צילום לאורך השנים ובחרו בתוכנית כדי להעמיק במדיום ולהתפתח כיוצרים.
התערוכה הקבוצתית מפגישה תפישות ופעולות שונות ביחס למדיום הצילומי ומסכמת תהליכי עבודה אישיים.

 

שי כנעני, מציג סדרת תצלומים עצמיים המצולמים בחלל הביתי, דרכם הוא בוחן את יחסו אל הגוף הפיזי ואת רגשותיו העמוקים, וזאת באמצעות כניסה ל-"טראנס צילומי" רציף. גופו הופך לכלי הבעתי ופניו למסכה המייצגת את רגשותיו.

 

טלי רומם מצלמת זמן מה בשטחים פתוחים הקרובים לביתה בירושלים ובמקביל מתעדת את ילדיה. הנופים שהיא מצלמת נמצאים על קו התפר בין המרחב הבנוי לנוף הפראי וניכרת בהם גם יד מכוונת שמעוררת מחשבה על תכנון אורבאני, על שולי העיר, על תרבות הנוף.

 

גוף העבודה שמציבה איריס שטרית מבקש לפענח תהליכים אישיים ונפשיים סביב המרחב הנשי והטקסי. באמצעות חיבור בין צילומים לאובייקטים מחוללת איריס פעולות פלסטיות אשר מתערבות בחומר הצילומי המשמש עבורה ככלי. תצלומיה מרמזים על עולם שבו לחומר יש כוח על החיים.

 

צביה אורטנר שואלת  דרך הצילום שאלות  אישיות על הגיל ועל הגוף, ומביימת את עצמה במקומות שונים.  היא מחברת בין דיוקן עצמי לטבע דומם ומציגה גם ספרון המתחקה אחר תצלומי הדיוקן העצמי שצילמה לאורך השנה,   המאפשרים להתבונן בתהליך הצילומי כולו.

 

מאיר זלבסקי מציג בתערוכה משפט צילומי מהורהר אודות מושג הבית ובמקביל מתבונן החוצה אל העיר ירושלים. מבטו מחבר בין המרחב הפנימי והאינטימי למרחב השוטטות של החוץ. בעבודתו הזר והמוכר מתערבבים.

 

מורי התוכנית בשנה ב': אנה ים, גסטון צבי איצקוביץ, אייל בן דב, דפנה איכילוב, רם ברכה, איילת השחר כהן, אריק פוטרמן , סשה פליט, קרן זלץ

Top

123123

הגלריה ע"ש מורל דרפלר הוקמה ב- 1993 כגלריה לצילום אשר ממוקמת בתוך בית ספר לאמנות מוסררה ע"ש נגר,  מציגה  מדי שנה, גופי עבודות של צלמים ישראלים ובינלאומיים בעלי שם , נותנת  במה ליוצרים צעירים ( ביניהם בוגרי ביה"ס) ומשמשת  כלי לימודי לסטודנטים דרך שיח בתערוכות וחשיפתם לזאנרים ותהליכי עבודה  רב מדיומאליים.

לאתר הבית
הע"ח 9
02-6286519
danab@musrara-gallery.org.il
א' - ה': 10:00-17:00
19, 6 או כל קו שעוצר במרכז העיר ומשם לרדת במוסררה
תחנת שער שכם
הצג מפה גדולה יותר
X