הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

בית"ר

19.3.13- 19.5.13

אמן: עדי שלמון
אוצרות: דורון אדר

עדי שלמון סיימה בהצטיינות את המחלקה לצילום באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל ומלווה את בית"ר ירושלים כצלמת בשלוש השנים האחרונות.

בתערוכה, שהיא למעשה מיצב אמנות שלם, בחרה עדי להציג צילומים שאינם צילומי ספורט עיתונאיים שיגרתים. השחקנים מופיעים כל אחד על גבי פוסטר נפרד כשהם כמעט בגודל טבעי ותופסים את רוב מרחב התמונה. הקהל אינו מודגש, לרוב הוא מטושטש וקיים רק ברקע, ולעיתים היציעים בכלל ריקים.

השחקנים מוצגים כדמויות בתנועה, ללא כדור, ואם לא היו לבושים במדים המאפיינים שחקני כדור רגל היו יכולים להיראות גם כלהטוטנים, רקדנים או זמרים המופעים על במה. ואכן יש מן המשותף להערצה ה"פוסטרית" אותה מקבלים השחקנים כמו זמרי רוק. למרות שהדמויות מופיעות בפורמט גדול הם מזכירים את הקלפים או עטיפות המסטיק של כדורגלנים, שחקני בייסבול, או מפורסמים אחרים המופיעים על קלפים או על עטיפות של מסטיקים, אותם היו אוספים מעריצים.

המיצב הנפרש על קירות הגלריה שואב לתוכו את המבקר בתצוגה והופך אותו לחלק מן הסיפור המתרחש במרחב התצוגה. התערוכה היא לא רק של צילומים של שחקנים בפעולה, היא שולפת את הדמויות מתוך ההקשר המקובל שלהם ומעוררת שאלות בהקשרים רחבים הרבה יותר.

התערוכה נערכת בשיתוף עם מועדון הספורט בית"ר ירושלים.

Top

אגריפס 12

הגלריה השיתופית "אגריפס 12" הוקמה באפריל 2004 על ידי 15 אמנים כמרכז של פעילות יצירתית עצמאית וחופשית, ללא שיקולים מסחריים וללא מטרת רווח.

חברי הגלריה הם אמנים פעילים ומוכרים שהציגו במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם, חלקם זכו בפרסים ובמלגות הצטיינות ומלמדים במוסדות כגון: בצלאל, מכללת הדסה ובית הספר לקולנוע "סם שפיגל".

מיום הקמת הגלריה הצגנו עשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בהן השתתפו אמני הגלריה ואמנים אורחים. וכן קיימנו מפגשי שיח גלריה, ערבי מוסיקה וקריאת שירה ואירועים אחרים

לאתר הבית
אגריפס 12 (כיכר אבן ישראל) מחנה יהודה
077-4504265
agripas12gallery@gmail.com
ב’-ה’ 19:30-16:30 ו’, ש' 14:00-11:00
6, 7, 7א, 8, 17 , 19 , 21 , 21 א
הרכבת הקלה תחנת יפו מרכז
הצג מפה גדולה יותר
X