הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

בית. דפוס.

פתיחה: 27.10.20 - נעילה: 17.11.20

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: ליאב מזרחי

★★ פתיחת תערוכה מקוונת עם האוצר ליאב מזרחי ואמני גלריה מרי,

ביום שלישי, 27.10, בשעה 18:00 ★★

להרשמה ללא תשלום

 

התערוכה עוסקת בסדרי העולם החדש לצד הקורונה והיא נעה בין שני מישורים המתחברים זה לזה בכמה נקודות השקה. נקודת אחת זו הנקודה הפיזית של האמן בזמן קורונה. בעקבות המצב האישי – החברתי – פוליטי והבריאותי בעולם ובישראל בחצי השנה האחרונה חלו הרבה שינויים באופן בו האומנים יוצרים. התקופה הביאה איתה הרבה עשייה ביתית, סגורה ומכונסת פנימה. אומנים ואומניות שאין להם סטודיו או לא יכולים לגשת אליו מפאת ההגבלות, מוצאים את עצמם יוצרים בטכניקות שונות ואפילו חדשות להם.ן. הזמן הנוכחי ותנאי העבודה גורמים לשינויים בתפיסת האמנות ובפרקטיקה. האומנים והאומניות משנים את דפוס העבודה שלהם.ן לנוכח המצב. החומרים הם חומרים נגישים, העבודות בחלקן מידיות וניסיוניות ובחלק מן המקרים יש נטייה של פריקת עול ועצבים על המצב הקיומי בעת הזו. האומנים והאומניות מוצאים את עצמם נוברים במגרות ותיקיות ישנות ועובדים שוב על עבודות קיימות או ממשיכים סדרות ישנות. 

 

לצד זה ואולי בעקבות המצב, תחום ההדפס זוכה לתחייה ולעניין מחודש בין חברי וחברות הגלריה. טכניקות חדשות, מתיחת גבולות מדיום ונקודת מבט חדשה, יוצרות ביטוי חדש ומחודש בתחום ההדפס. לצד עבודות הדפס מסורתיות ניתן לראות ניסיונות בתחום ההדפס הדיגיטלי, המכני, הממוחשב והביתי. 

 

החיבור בין שתי הנקודות נובע מן המיידיות היחסית של טכניקת ההדפס ומתגובת האומנים – בעבודות מוקדמות בקריאה מחודשת ועבודות חדשות – למצב הקיים. ההדפס על סוגיו מאפשר משחק של ניסוי ותהייה מול המצב הקיים, גם של האמן הכלוא תחת ההגבלות וגם של המצב הלאומי-אוניברסאלי. 

 

באירוע הפתיחה יארח האוצר את חברי הגלריה המשתתפים בתערוכה לשיחה על בית, סגר, בידוד והדפס. יתקיים שיח של הצגת העבודות וקווי מחשבה על התערוכה ודיון על גלריה שיתופית ואמנות בעת הזו. 

 

אמנים/ות: כל חברי גלריה מרי: אלון אבן-פז, ריבה פינסקי-אוודיש, רוני ברות, הדסה בארי, יעל בוברמן אטס, מירי גרמיזו, אלקס גולדברג, יואל גילון (גולדשטיין), מאיר ראובן זלבסקי, נחום מלצר, שלמה סרי, רינה עזרוני, חנה קרומר, אוריאל ראושר

 

חנה קרומר, אמונה שלימה, פרט, שילוב הדפסי משי שונים על בד משי פרעי, 170X140 ס"מ, 2018

Top

גלריה מרי

לאתר הבית
אגריפס 12, ירושלים
054-7972848
mariegallery.jlm@gmail.com
ב'-ה' 16:30-19:30, ו'-ש' 11:00-14:00
X