הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

בניין כלל המתחדש: סדרת סיורים

אמן: מוסללה וקואופרטיב בשותף
אוצרות: מוסללה וקואופרטיב בשותף

בניין כלל המתחדש: סדרת סיורים מעוררי השראה לקהל הרחב, "במעלה הספירלה", תועבר על ידי קבוצות הפעילות בבניין 

קבוצת מוסללה וקואופרטיב בשותף, שתי הקבוצות הירושלמיות המרכזיות הפעילות בבניין כלל ההיסטורי, האחראיות להתחדשותו המרתקת בשנים האחרונות, יעבירו סיורים מדי שבוע, כל יום שישי ב-10:00, הפתוחים לקהל הרחב. הסיורים, שיחלו מיום שישי הקרוב, 11.11.16, ינועו בין ההיסטוריה העירונית להווה הקהילתי, ובין מסחר לאומנות.

הסיור המרתק, המבקש לגלות מחדש את הקסם של בניין כלל וסביבתו, ייצא מרחוב יפו במעלה מדרגות הספירלה המפורסמות, וכל הדרך עד לגג של הבניין המסתורי. את הסיור מובילים חברי קבוצת ״מוסללה״ וחברי קואופרטיב ״בשותף״ הפועלים בבניין, שלמדו את ההיסטוריה של המקום, וחיים את ההווה שלו. במהלך הסיור, שבו יסופר על בית הספר הראשון לאמנות שנהרס (תורה ומלאכה), יתארחו המבקרים במכולת הקואופרטיבית שבה כל אחד יכול להיות גם הבעלים, יגלו יצירות אומנות ציבורית חדשות, ויסיימו עם חיוך והרבה השראה.

 

clal-tour-slaider-1024x417

הסיורים יצאו משער בי״ס אליאנס, ליד בנק דיסקונט ברחבת בניין כלל, רחוב יפו. הסיור בעברית ונמשך כשעה, אין צורך להירשם מראש. ניתן להזמין גם סיורים לקבוצות בתיאום מראש. לפרטים נוספים: tours@muslala.org

מוסללה היא עמותה ללא מטרות רווח המאגדת אמנים, פעילים חברתיים, ותושבים ירושלמיים. העמותה פועלת ברחבי העיר בתחומי האמנות, החברה והקהילה, על ידי קיום תערוכות, סיורים, סדנאות יצירה ומפגש. מרבית הפעילות מתרחשת במרחב הציבורי מתוך רצון לייצר מודל חדש של פעולה אמנותית בעלת זיקה חברתית, המתרחשת ומשפיעה על המרחב העירוני המקומי ואף מעבר.

קואופרטיב בשותף הוא התאגדות המזון השיתופית הגדולה בירושלים, ומהגדולות בארץ. כ-400 חברי הקואופרטיב הממוקם בבניין כלל, מגיעים ממגוון רחב של אוכלוסיות בירושלים, ומנהלים במשותף סופרמרקט המציע מחירים מוזלים. הקואופרטיב משמש כקהילה פעילה, החותרת לשלב בין צדק חברתי, לקיחת אחריות ושיתופיות במרחב העירוני.

מתן ישראלי, מיוזמי הסיור וממייסדי קבוצת מוסללה: "בניין כלל הוא אולי הבניין המודרני המסקרן ביותר בעיר שכיום ברור שעדיין לא אמר את המילה האחרונה. קנה המידה המונומנטאלי, המורכבות הפיזית והאנושית הופכים אותו למיקרו-קוסמוס של המציאות הירושלמית. כל סיור וכניסה אליו מתגלה משהו אחר – ויש כאן הזדמנות לכולנו  להיות שותפים ביצירת מציאות חדשה.״

לפרטים נוספים: 
אסתי מלישב, 052-5103618,  contact@muslala.org
בן בורנשטיין, 050-2252725, bnborn@gmail.com

Top

המרפסת של מוסללה

לאתר הבית
  בניין כלל - רח יפו 97
02-9996016
info@muslala.org                                            
  ד-ה 12:00-20:00  ו 10:00-16:00  
הרכבת הקלה  - תחנת הדוידקה / אוטובוס: 18,25,45,66,75,78
X