הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

ברוקד

13.12.2012 - 16.2.2013

אמן: ריבה פינסקי אוודיש
אוצרות: אתי אברג'ל

בהמשך לתערוכתה הקודמת בגלריה "ברבור", ריבה פינסקי אוודיש ממשיכה לחקור את היחס בין  פעולת הציור למצע, החומר הנתון כרדי מייד, בדים שונים בעלי מירקמים ומארגים שונים, לתוכם  ועליהם היא רושמת ומציירת ביד חופשית דימויים אישיים וסהרוריים.

בשונה מעבודות העבר, העבודות המוצגות בתערוכה זו ממושמעות לסדר המוכתב על ידי הגריד, הן נשענות על מבנה ברור ומחזורי, מפגשים והתנגשויות בין קווי אורך וקווי רוחב שכמו מתחקים אחר החוקיות של האריגה.

מצעי הציור הטקסטיליים, כגון הכאפייה או השמיכה, הצעיף או הבד הדמשקאי האורנמנטלי, טעונים במשמעויות  תרבותיות וקונצפטואליות. לדידה של ריבה, המשמעות היחידה, היא המירקם וחווית הציור שמהוות נקודות מוצא טעונות ומורכבות דיין. היא תמשיך להשלים את הרמזים השונים, תתחבר לקצוות והסימנים הנתונים ותלכוד אותם לתוך מלכודות הציור, לתוך הגריד הדחוס של השכבות השונות המתלכדות למעין סבך, או מכסות מחדש את פני שטח הבד במירקם ציורי, רישומי, פואטי ועצבי. תכסה ותגלה, תפער ותאטום פתחים בפני השטח של הציור.

     מפגש גלריה: שישי, 4.1.2013 בשעה 11:30

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל.

מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות

לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
א’-ה’ 13:00-10:00 , 19:00-16:00 ו’ 13:00-10:00 ש' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32
הצג מפה גדולה יותר
X