הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

גיבורע

פתיחה: 15.2.19 בשעה 11:30 - נעילה: 18.3.19

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: קורנליה רנץ ותמר גיספאן-גרינברג

שמה של התערוכה גיבורע: B-side a Heroine מצביע על צד B של תקליטי סינגל ויניל, אשר צד A שלהם הוקדש תמיד לשיר החשוב, ואילו הצד השני, צד B, היה פנוי לכותרים שלא הלמו את הקו המוזיקלי של האלבום. "אנטי גיבורות", סוג חדש של ייצוג גיבורות במדיה, החל לתפוס יותר ויותר מקום בתרבות, למשל בסדרות טלוויזיה כמו הומלאנד, ואינו תואם את מושג הגיבורה הרגילה. אלו דמויות רבות עוצמה המסרבות להגשים את הציפיות המוסריות שהחברה הלבישה על המופת הנשי ודרכו על נשים בכלל. האנטי גיבורה היא דמות מורכבת, מנוכרת, אגרסיבית, הנושאת תכונות של דמויות נשיות חזקות ואימתניות מהעבר, כדוגמת אלות הגורל, המכשפות והאמזונות.

התערוכה הגרמנית-ישראלית יוצרת נרטיב חזותי העוסק בצידו האפל של המודל לחיקוי הנשי ההרואי. 12 אמנים ואמניות חזותיים בוחנים את הצד השני של הגיבורות האידאליות, שעיצבו במשך דורות את תפיסתנו לגבי איך צריכה "האישה האמיתית" להיות ומציעים נקודת מבט אחרת.

אמנים: נסרין אבו-בכר, חנאן אבו-חוסיין, אולריקה אוטינגר, נזקת אקיג'י, נינו ביניאשוילי, טינה ברה, רעיה ברוקנטל, יוכבד וינפלד, ראפת חטאב, רועי ויקטוריה חפץ, הילה לולו לינ פרח כפר בירעים, קורנליה רנץ.

Top

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים אצטדיון טדי

היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל קרוב לעשרים שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם, הממוקם בחלל פנימי תחת הטריבונות באצטדיון הכדורגל הירושלמי ע"ש טדי, כולל 19 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.
לאתר הבית
אצטדיון טדי שער 22 (אגודת ספורט ביתר 1)
02-5834272
newgallery@jerusalem.muni.il
ג' 11:00-14:00, 17:00-20:00, ו' 10:00-14:00
4, 5, 6, 14, 31, 33, 77, 361, 362
תערוכות מציגות:
X