הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

דוד פולונסקי: מתוך "אנה פרנק – היומן הגרפי"

נעילה - 15.8.18

אמן: דוד פולונסקי
אוצרות:

היומן הגרפי, בעיבוד ארי פולמן ודוד פולונסקי,  מתאר את סיפורה של אנה פרנק (1929 – 1945), נערה יהודייה מתבגרת, אשר חָלקָה במשך 25 חודשים אגף סודי קטן ודחוס עם הוריה, אחותה וארבעה אנשים נוספים. אנה השאירה אחריה יומן אשר כתבה במחבוא ובו תיארה את סיפור חייה וחיי היומיום במסתור, עד אשר נשלחה למחנה השמדה. היומן הפך לנכס בספרות וזכה למספר רב של גרסאות ותרגומים.

היומן הגרפי מופיע לעתים כקומיקס "קלאסי" עם גריד, בלוני דיבור ועוד, אולם סצנות נבחרות זוכות לכפולות עמודים שיש בהן רק מעט טקסט או עמוד שלם המוקדש לאיור בודד המבקש לבטא רעיון אחד המופיע ביומן.  מנגד, בעמודים אחרים הטקסט מופיע כפשוטו וממלא את העמוד, עם איורים קטנים בצדיו או בין הפסקאות. פולונסקי אייר את היומן באינספור דימויים המבטאים את נפשה של אנה ואת עולמה הפנימי העשיר. איוריו עשויים רישום ידני בעיפרון ועיבוד בתוכנת פוטושופ במחשב.

במספר מקומות לאורך היומן, בחר פולונסקי לאייר סצנות או להדגים הלכי רוח של הדמויות ביומן דרך התייחסות ליצירות מופת מתוך תולדות האמנות מתקופות שונות. לעיתים ההתייחסות ישירה וברורה ולעיתים מרומזת יותר.

 

הציטוט או המחווה ליצירות-עבר מתקופות שונות, מאפשר לפולונסקי לשלב בין מחשבה חופשית ודמיון, בין פנטזיה והומור, בין סגנונות אמנות שונים לקומיקס, בין קו גרפי לציור כתמי ועוד, ולהפוך את הקריאה למרובדת יותר ורב גילאית.

בחסות ZAZ10TS

Top

גלריה דואק משכנות שאננים

גלריה דואק ממוקמת בלב מרכז הכנסים ע"ש קונרד אדנאואר במשכנות שאננים  והינה גלריה ציבורית ללא כוונת רווח. הגלריה נותנת במה לתערוכות אמנות עכשווית של אמנים צעירים וותיקים כאחד תוך התמקדות בסצנת האמנות הירושלמית  וכחלק בלתי נפרד ממנה.

לאתר הבית
בית הארחה משכנות שאננים, ימין משה
02-6292220
hanna@mishkenot.org.il
א׳-ש׳ 20:00-10:00
7, 13, 34, 71, 72, 74, 77, 78
הצג מפה גדולה יותר
X