הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

דיסאוריינטציה

פתיחה 15.11.19

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: אירנה גורדון

המונח “אוריינטציה”, התמצאות, מקורו במילה הלטינית “oriens” או “orientis” שמשמעותה היא "לזרוח", וגם "מזרח", אליו כוונו המפות העתיקות. פעולת ההתאמה של מפה לתמונה הנכונה של העולם, כלומר סיבובהּ לכיוון מזרח, היה קרוי אוריינטציה. עם המצאת המצפן תפס הצפון המגנטי את הכיוון המרכזי של משרטטי המפות היורוצנרליסטים. דיסאוריינטציה היא מצב של חוסר התמצאות מרחבית, שבו אנו מאבדים את הכיוון הגיאוגרפי, הגשמי, או הרגשי, המטפורי.
התערוכה מוצגת בגלריה שבאיצטדיון טדי, מתחם שמטיבו עומד בפני עצמו בכל הקשור למיקומו במרחב, מנותק ממארג החיים העירוני של הרחוב, השכונה, הקהילה. עבודותיהם של ששת האמנים המשתתפים עוסקות בהגדרות של מקום וביחס שבינו ובין הסימנים החזותיים הממפים אותו. הן מסמנות מקום ובו בזמן מערערות על האפשרות להתמצא בתוכו.

אמנים: יעל בורשטיין, רן סלוין, דניאל פלאי, נירה פרג, פז שר, אסתר שניידר.

 

רן סלוין

Top

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים אצטדיון טדי

היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל קרוב לעשרים שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם, הממוקם בחלל פנימי תחת הטריבונות באצטדיון הכדורגל הירושלמי ע"ש טדי, כולל 19 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.
לאתר הבית
אצטדיון טדי שער 22 (אגודת ספורט ביתר 1)
02-5834272
newgallery@jerusalem.muni.il
ב', ד' 14:00-10:00, ה' 20:00-15:00, ו' 14:00 -10:00 (בתיאום מראש)
5, 17, 77, 77א, 18
תערוכות מציגות:
X