הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

דישון פלג

23.2.2013 - 20.4.2013

אמן: פלג דישון
אוצרות: מושנזון עדנה

זוכה הפרס ע"ש מירון סימה לשנת 2013: פלג דישון

 

מה שנגלה לצופה בתערוכתו של פלג דישון היא עבודתו של האמן מנקודת מבטו של סורק ביתי.

פעולת הסריקה היא זאת המממשת את העבודה, ומביאה לכדי סיום תהליך עבודה ממושך, שראשיתו בשיטוט במאגרי דימויים באינטרנט. הדימויים הדיגיטאליים שנבחרו והודפסו על נייר מדפסת פשוט תורגמו בידי האמן בעבודה ידנית, עמלנית ומוקפדת למגזרות נייר, שנסרקו בסורק ביתי פתוח המוצב בחדר חשוך. העבודות המוגמרות הינן הדפסת תוצאות סריקת פני שטח מגזרות הנייר.

בהצגת חלק מהן בקופסאות אור, מופיע האור הן כנוכחות חומרית בחלל והן כקרינה משוללת חומר לכאורה.

האור הקורן מהסורק, המהווה תחליף לעין ולמוח, הוא זה שמעבד את האינפורמציה הויזואלית וחושף תוך כדי כך את המגבלות והיתרונות הן של הראיה האנושית והן המכאנית.

 

את תהליך עבודתו של פלג דישון אפשר לתאר כסריקה במהירות האור של תולדות הדימוי המצולם והמוקרן, תוך חשיפה של המנגנונים המכוננים אותו. במהלך לאחור הוא מעבד את הדימוי הדיגיטאלי, הפוסט קולנועי, תוך שימוש באמצעים קדם קולנועיים כאנימציה של מגזרות נייר וצלליות חיתוכי נייר.

דימויים קולנועיים וכמו קולנועיים,  נופים דיסטופיים, פיצוצים, תחנות כוח ומבני תעשייה נטושים, מעובדים  באמצעים של קולנוע ניסיוני. חיתוך, חריטה, שריטה, גרוד וקילוף של מצע הנייר, כל אלה יוצרים אפקטים ציוריים-חומריים מחד, ודימויי רפאים מאידך. יצירת האפקטים הציוריים הללו, לא באמצעות חומר, אלא על ידי החסרתו, מערערת ומאשרת את הפרדוקס הטמון בתכונות המיוחסות לדימוי הקולנועי והדיגיטאלי. בהפיכת הדימויים הנעים לדימויים נייחים, משוללי תנועה (סטילס), ובהצגת סריקות שלהם, מתערער מעמדם האינדקסיאלי.

באותו אופן נחשף בכמה מן העבודות הפרדוקס הטמון בתנועה הקולנועית הנוצרת מתוך אי תנועה של רצף דימויים נייחים (” 24 פעמים מוות” כפי שתיארה זאת תיאורטיקנית הקולנוע, לאורה מלווי).

העבודות של פלג דישון, המתייחסות לתולדות האמנות, לאמנות עממית, לתולדות הצילום והקולנוע לסוגיו, למדע פופולארי ובדיוני, מציגות תפישות זמן ומרחב חדשות ומציגות עולם דימויים בלתי מוכר ומפתיע.

 

פלג דישון נולד בשנת 1979. ב-2009 סיים את לימודיו במדרשה לאמנות, בית ברל. הוא זוכה הפרס ע”ש מירון סימה לשנת 2013, “על יכולתו לשלב ביצירותיו באופן מזהיר חומרים, שיטות עשייה ורעיונות, לפרוץ גבולות של מדיומים אמנותיים ולבטא באמצעותן תפיסת עולם עכשווית, מעודכנת, מעמיקה ואישית” (עדנה מושנזון, יגאל צלמונה, גלעד אפרת).

 

שיח גלריה: שישי, 5 אפריל 2013 11:30

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל.

מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות

לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
א’-ה’ 13:00-10:00 , 19:00-16:00 ו’ 13:00-10:00 ש' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32


הצג מפה גדולה יותר

X