הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

"דמעות, אמרנו, פנינים…" (ויקי שירן)

פתיחה: 12.3.21

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: אייל בן דוב

בחודש מרץ 2021 נפתחו בגלריות מוסררה שלוש תערוכות המחברות תחת הגג הרעיוני של פוטופואטיקה בין אמנות פלסטית לשירה והגות.

 

צבר התערוכות הנוכחי מבקש להציב מראה עכשווית ולבחון סוגיות חברתיות ומחאתיות, בעקבות המחאה החדשה של שנת 2020-2021, ובהשראת תנועת הפנתרים השחורים שפעלה באומץ וביקשה לשבור את חומות הניכור והעוני המשפיל.
אוצר ראשי: אבי סבג
"דמעות, אמרנו, פנינים…" (ויקי שירן)

מיזם פוטופואטיקה מחבר בין צילום לבין שירה בגלריה החברתית של בית הספר מוסררה. השנה היא העשירית לפרויקט, והתערוכה מתמקדת בבני הדור השלישי לזהויות מזרחיות.

 

התערוכה תיסוב סביב שירתה הכואבת והפמיניסטית של ד"ר ויקי שירן , מן המנהיגות המובילות בתנועות למען צדק חברתי בישראל מאז שנות ה-70 של המאה ה-20, שהייתה מקורבת ל"פנתרים השחורים". פעילה מרכזית בתנועות מחאה מזרחיות ופמיניסטיות וממייסדות תנועת "אחותי" ו"הקשת הדמוקרטית המזרחית". לצד שיריה של שירן יוצגו בתערוכה שירים נוספים ותצלומים העוסקים בשורשים המזרחיים.

משוררות/ים: רוני אדם, סיגלית בנאי, עמיר עקיבא סלע, ויקי שירן
אמניות/ים: מוטי יפרח, יעקב ישראל, ורד נסים, שולה קשת
אוצר: אייל בן דוב
משאבת לב, 2017, ורד ניסים
Top

הגלריה החברתית בבי״ס מוסררה

בשנת 2000 הוקמה גלריה קהילתית בשלוחת ביה"ס ושימשה חלל ניסיוני לעשייה אמנותית בזיקה חברתית וקהילתית תוך כדי שיתוף פעולה במרחב הסביבתי.  בשנת 2006, הפכה הגלריה הקהילתית  לגלריה החברתית, המציגה תערוכות קבוצתיות של צילום דוקומנטארי תוך הפניית מבט לשאלות בוערות ודילמות חברתיות בישראל. כל זאת על בסיס התפישה כי הגלריה,  בית הספר מוסררה ושכונת מוסררה –הם זירת התרחשות אחת.

לאתר הבית
מתנס מורשה, שבטי ישראל 22 קומה 4
02-6262568
22ayelet@gmail.com
א-ה בין השעות 10:00-17:00
רכבת קלה עד לכיכר ספרא או שער שכם, קוי אוטובוס 17 ו-19 עד לרחוב הנביאים-ע"ח
תחנת כיכר ספרא
X