הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

האוצר כנווד / דיוקאן של מהגר – מפגש ת(א)עשייה #22

יום שלישי, 26 במאי, 18:00

אמן:
אוצרות: מרי שק

העיסוק שלי כאוצרת נובע מדחף פנימי להבין את תולדות האמנות המקומית והבינלאומית תוך כדי שיטוטים ומסעות  בעולם. הסקרנות שלי גדלה ככל שנחשפתי לאמנים חדשים במדינות השונות והרגשתי לעיתים כמו ״ האח הגדול ״ הרואה הכל והבלתי נראה. ניסיתי להפנים את אשר ראיתי / למדתי / קלטתי אל תוך עבודתי כאוצרת 50 תערוכות ב 20 שנה, בלונדון / פאריס / סן פרנציסקו / תל אביב וירושלים. נדמה לי שבחרתי בקו קלאסי / מונוכרומטי / על חושי / על  זמני ועל מקומי. אוצרות תערוכות הן בבואה של האדם עצמו. הרצון שלי לדלג על מקומות / טריטוריות / שפות / זמנים / הם המהות שלי. ברצוני לחבר וליצור דיאלוגים בין התחומים השונים: הרגשתי שליחות בין כאן לשם / בין פעם להיום / בין שחור ללבן / בין מקומיים לבינלאומיים אספר  על המצאת פרויקט "Nuit Blanche Vidéo"
פרוייקט וידאו שהצגנו בגלריות העיקריות בפאריס / לונדון ותל אביב ועל התערוכות העיקריות שעשינו ובעיקר אדבר על בתוכו שהתרגשתי לאצור בישראל ובעולם – ״ נידודי שינה״ / ״שטח הפקר״ / ״גינס באמנות עכשווית״ / ״נוזלים באמנות עכשווית״ ותערוכת ״אם אין קמח״  שתוצג בספטמבר במוזיאון הנגב



מתוך התערוכה שטח הפקר, בית האמנים ירושלים 
מרי שק, ילידת טוניסיה, 56, היגרה לישראל ב 67. רכשה את השכלתה האמנותית באוניברסיטה העיברית / בסורבון ובאוניברסיטת תל אביב. אצרה תערוכות בעולם כולו. עבדה עם עשרות אמנים שאיתם היא ממשיכה לפעול. שק בעלת תור שבועי על אמנות בטלויזיה הבינלאומית  I24newsשדרכו היא חושפת את האמנות הישראלית  לעולם. הייתה נספחת התרבות של ישראל בסן פרנציסקו, אוצרת גלריית בסנאט באוניברסיטת בן גוריון ואוצרת האומנות העכשווית בבית ביאליק. כיום, היא אוצרת עצמאית בינלאומית.

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל 15 חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ת(א)עשייה, ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. פרויקט מנופים מצא את ביתו בסדנאות האמנים ומנוהל ע"י העמותה. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והייתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים.

 

לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02.6797508
artcube.jlm@gmail.com
יום ב' 10:00- 14:00; יום ה’ 20:00-16:00; ו׳ 14:00-11:00; ובתאום מראש
קווי אוטובוס 5, 13

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]


הצג מפה גדולה יותר

X