הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

הברביזון החדש מציירות נשים

פתיחה: 29.10.21 בשעה 13:30 - נעילה: 10.12.21

אמן: חברות קבוצת הברביזון החדש - נטליה זורבובה, אנה לוקשבסקי ואולגה קונדינה
אוצרות: אבי לובין

 

ביום ירושלים האחרון, במסגרת אירועי הסובלנות שנערכו ברחבי ירושלים, יצאו האמניות נטליה זורבובה, אנה לוקשבסקי ואולגה קונדינה (חברות קבוצת הברביזון החדש)  לצייר מהתבוננות דיוקנאות של נשים במרחב הציבורי. האירוע, שהתקיים בפארק המסילה, הציע מחשבות על עתיד העיר באופן שיכול להכיל את כלל תושבי ותושבות ירושלים ללא הבדל דת, גזע או מין, ולהציג נשים במרחב הציבורי בירושלים.

 

פעולה זו  קשורה באידיאולוגיה של הקבוצה אשר ממשיכה את מסורת הציור באוויר הפתוח (en plein air) שאפיינה את קבוצת הברביזון בצרפת במאה ה־19, וכללה יציאה משותפת אל מחוץ לסטודיו וציור מהתבוננות. במהלך השנה האחרונה מציירות חברות הברביזון החדש נשים במרחב הציבורי במסגרת סדרה של אירועים שמתקיימת תחת הכותרת "הברביזון החדש מציירות נשים" באוצרות אבי לובין ובמסגרת שיתוף פעולה עם מכון גתה ישראל, כחלק מהפרויקט שלהם "אל תגידו לי איך להיות אישה". פרויקט זה נולד במהלך סגרי הקורונה שהוטלו על אוכלוסיית העולם והובילו לא רק לעלייה חדה באלימות כלפי נשים, אלא גם לדיון סוער בעולם המערבי על כך שנשים בעולם נפגעות יותר בעיתות משבר: בשוק העבודה, בתחום הבריאות או בחלוקת התפקידים בבית.

 

באירוע הפתיחה של התערוכה יזמינו האמניות נשים לשבת מולן לסשן של ציור. הציורים יתלו בזמן אמת על קיר אמן בסדנאות האמנים בירושלים. לצדם יוצגו גם דיוקנאות הנשים שהשתתפו באירוע הסובלנות, וכן דיוקנאות של נשים מאירועים שהתקיימו באתרים אחרים בארץ. הדיוקנאות יוצגו במקביל גם במרחב הציבורי על גבי שלט חוצות בפארק המסילה פינת רחוב הפרסה, נקודת ציון אשר קראנו לה בשם דוגם מציאות בעקבות העבודה הראשונה שהצבנו במקום עם האמנית פרל שניידר.

 

יום שישי 29.10 בשעה 12:00 – קבוצת הברביזון החדש מציירות נשים מקומיות 

 

קבוצת הברביזון החדש, ציור דיוקנאות נשים במרחב הציבורי אירוע משותף למכון גתה וסדנאות האמנים.  צילום: חנני הורביץ, צילום: מכון גתה

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמו בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והיו למיזם ראשון מסוגו בארץ שאיפשר לאמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד לאורך זמן, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים. המתחם כולל 15 חללי עבודה בהם פועלים אמנים מקצועיים מכל תחומי האמנות החזותית. האמנים, אשר נבחרים על ידי ועדה אמנותית, זכאים לפעול במקום למשך חמש שנים. בסדנאות לקחו חלק במשך השנים מיטב האמנים הפועלים בישראל, ביניהם לארי אברמסון, אסף בן צבי, אמנון בן עמי, אבי סבח, מאשה זוסמן, אתי אברג'יל, שי אזולאי ועוד. במתחם פועלת גלריה – שמשלימה וחושפת את פעילות האמנים בסדנאות לציבור הרחב. בנוסף, הגלריה מארחת תערוכות ופרויקטים מיוחדים, ובכך מהווה מרכיב חשוב בהתפתחות הסדנאות כמוסד משפיע ושותף לשיח האמנותי-תרבותי. הגלריה נוסדה ב-2010 הודות לתמיכתן הנדיבה של קרן ג’ורג’ וג’ני בלוך, קרן ד”ר גאורג וג’וזי גוגנהיים, וקרן אדולף ומרי מיל ופועלת בסדנאות האמנים בסיוע קרן לויד, באמצעות הקרן לירושלים.
לאתר הבית
האומן 26, קומה 3, א.ת תלפיות
02-6797508
amos@artiststudiosjlm.org
ב׳-ד' 16:00-10:00, ה' 20:00-12:00, ו' 14:00-10:00, או בתאום מראש
13, 18
  הצג מפה גדולה יותר
X