הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

הגדה של פסח

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: נעמי טנהאוזר ואורי הולבן

★★ שיח גלריה מקוון בתערוכה "הגדה של פסח" עם אוצרי התערוכה נעמי טנהאוזר ואורי הולבן,

ביום רביעי, 28.10, בשעה 18:00 ★★

להרשמה ללא תשלום

 

לאחר ציפייה ממושכת אנו שמחים לבשר על פתיחת התערוכה "הגדה של פסח". התערוכה הייתה אמורה להיפתח בערב פסח 2020 לציון שנה למותו של האמן המוערך פסח סלבוסקי, שנפטר בערב החג שאליו היה מאוד מחובר. בעקבות משבר הקורונה נדחתה התערוכה. על אף הדחייה התקיים במועד זה אירוע וירטואלי רב-משתתפים לזכרו  שהיה מוצלח מעבר למשוער, והדגיש את החלל שהשאיר סלבוסקי עם לכתו.

 

כעת, התערוכה "הגדה של פסח" פותחת את עונת התערוכות בירושלים, ומציינת את השקת החלל החדש של גלריה "ברבור" בשכונת ממילא, בה ממוקמת גם גלרית כורש 14. פרוייקט חשוב זה הוא פרי שיתוף פעולה של שתי הגלריות הוותיקות, תוך שהקרבה החדשה מדגישה את הקשר בין שני חלקי התערוכה.

 

פסח סלבוסקי (יליד ארה״ב, 1947) עלה ארצה לפני חמישה עשורים והשתלב בשדה האמנות הישראלי כדמות ייחודית ובולטת. חדות מחשבתו ושנינותו באו לידי ביטוי בדרכים שונות: ביצירתו, בתערוכות שאצר והציג, בכתביו השונים הן בכתב העת לאמנות "סטודיו" ובספר "ההשראה החוזרת לתיקונה", בהופעותיו המוזיקליות כחבר ב"שלישיית אותו עולם", ובהוראת אמנות בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב. בזכות כל אלה הוא תפס מקום מרכזי בחייהם וביצירתם של אינספור יוצרים ויוצרות ממגוון רב של דיסציפלינות ופרקטיקות.

 

״הגדה של פסח״ מספרת את הסיפור של האמן הירושלמי פסח סלבוסקי דרך יצירותיהם.ן של אמניות ואמנים, חברים.ות לדרך, קולגות, תלמידים.ות לשעבר, משפחה, ואנשי ונשות עולם התרבות והרוח. בתערוכה משתתפים קרוב ל- 100 יוצרים.ות מתחומי הציור, הפיסול, המיצב, המיצג והשירה, המציגים.ות בו זמנית בשתי הגלריות העצמאיות ״כורש 14״ ו״ברבור״ בירושלים. חשיבותה היא בהעלאה על נס את תרומתו של סלבוסקי לקהילת האמנות המקומית והמשמעות העמוקה שלו עבורה.

 

התערוכה מבקשת לתת ביטוי לקשרים העמוקים שחלק עמנו, ולאפשר לקהילת האמנות לזכור את דמותו כמו גם לשמוח על הזכות שנפלה בחלקנו בהימצאותו ביננו לאורך שנים רבות.

 

התערוכה בתמיכת משרד התרבות והספורט, המחלקה למוזיאונים ולאמנות פלסטית והקרן לירושלים.

 

אמניםות: אבי סבח / אביגיל פריד / אדוה דרורי / אורי הולבן / אורית ליבנה / אילה פוקס / אילן ברוך / אירית חמו / אלכס גולדברג / אלכס קרמר / אלעד רוזן / אמנון בן עמי / אנט קליינפלד ליסאוור / אפרת שלם / אריק קילמניק / בועז לוונטל / גבי קריכלי / גבריאלה קליין / ג'ואל קנטור / גוסטבו סגורסקי / גלעד אופיר / ג'ניפר בר לב / דבורה אגרנוב / דבי מרגלית / דוד אמיר / דניאל סלבוסקי / דרורה דומיני / הדי אברמוביץ / הדס אמסטר / הרייט גויטיין / ורד חדאד / חנה גולדברג / חנה בן-חיים יולזרי / טל גפני / טליה טוקטלי / טליה ישראלי / טמיר חן / יהודית אפלטון / יוכי מינאי / יונת סינטרה / יונתן גירון / יושי סלבוסקי / ימימה ארגז / ינאי סגל / ישראל רבינוביץ' / לינדה  ליף אלטבף / מאיה כהן לוי / מיה מוצ'בסקי פרנס / מארק ינאי / מידד אליהו / מוטי גלדמן / מיכאל בן אבו / מירי נשרי / מרדכי גלדמן / משה גרשון / מתן בן טולילה / מתן ישראלי / נורית גור לביא (קרני) / נחמה קפלן / נמרוד נשרי / נעמי בריקמן / נעמי טנהאוזר /  נעמי לשם / סופי הלברייך / סיון לביא / סלע קורן / עיינה שני / עינת בסט / עירא שליט / עירית שור בלוך / ענבל ניסים / פטריסיה אודונובן / פיטר יעקב מלץ / פמלה לוי / פמלה סילבר / פרנסיס קנינגהם / צבי טולקובסקי / קבוצת סלה מנקה / קרן דונדה / רוני הלר / רותי בן יעקב / רותם מנור / ריבה פינסקי-אוודיש / ריטה מנדס-פלור / רינה עזרוני / רעות שחר בן שאול / רקפת וינר-עומר / שי יחזקאלי / שי-לי עוזיאל / שיראל הורוויץ / שלמה סרי / שמעון פינטו/ תרצה פרוינד

 

ליווי אוצרותי: נעמי בריקמן

 

פיטר יעקב מלץ, תודה לאל שפסח הגיע, טכניקה מעורבת על נייר, 70*50 ס"מ, 2012, צילום: באדיבות האמן

Top

ברבור

ברבור הוא מקום לאמנות בירושלים ופרויקט מתמשך בהתהוות. נפתח על ידי אמנים צעירים בירושלים ביולי 2005, מתוך מטרה לבנות סטודיו-גלובלי ולאפשר פורום רחב לאמנים ולאחרים המעוניינים בפעילותו. הרעיון המרכזי העומד מאחורי ברבור הוא האמונה שלנו בחשיבותו של דו-שיח ושיתוף פעולה בחברה בכלל ובמיוחד בין אמנים.

לאתר הבית
שלמה המלך 9, ירושלים
054-3316233
barburinfo@gmail.com
ב'-ה' 16:00-20:00, ו' 11:00-14:00
13, 19א, 104, 105, 108, 115, 284, 387, 480, 38, 298, 83א, 298, 1
ירידה בתחנת העירייה
X