הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

העצמי כרחוב, כמרחב מפוצל | פוטופואטיקה 4

23.10.2014 - דצמבר 2014

אמן: איתי אייזנשטיין ותומר קאפ
אוצרות: איילת השחר כהן

פתיחת עונת התערוכות במוסררה עוסקת זו השנה הרביעית במפגש בין צילום, וידאו ושירה ומחברת עשייה של צלמים, אמנים, משוררים ואוצרים.

 

איתי אייזנשטיין ותומר קאפ מציגים תצלומי שוטטות ליליים בשחור לבן, בהם נוכחים  רחובות מרוקנים , תגובות פלסטיות לטקסט וצילומים העוסקים בזהות. גופי עבודתם  אוטונומיים, אך גם מתכתבים זה עם זה ועם  רוח שירתו של המשורר הפורטוגלי- פרננדו פסואה  (1888-1935 ) .

 

"פסואה מתמזג עם החוץ ובו זמנית מתבונן מהצד. המחוזות שהוא מתאר הם מעיין תפאורה לעולמו הפנימי. כצלם אני רואה הזדמנות נהדרת  להגיב לאותם רחובות מטאפוריים ולהמחיש את התפאורה שמלווה את כתביו" . (תומר קאפ).

 

"עודפי התחושות והמחשבות בכתביו הקדחתניים של פסואה נכפים על נפשו במפגשו עם העיר, והוא מבקש מפלט. הצילום בשעת לילה מאפשר לי להתמקד בתופעה מינורית בזכות אור מלאכותי אקראי. הוויתור על עודף הפרטים באור היום יוצר גילוי של  עולם אנונימי ומומצא" . (איתי אייזנשטיין).

 

אוצר ראשי: אבי סבג

Top

הגלריה ע"ש מורל דרפלר בבי"ס מוסררה

הגלריה ע"ש מורל דרפלר הוקמה ב- 1993 כגלריה לצילום אשר ממוקמת בתוך בית ספר לאמנות מוסררה ע"ש נגר,  מציגה  מדי שנה, גופי עבודות של צלמים ישראלים ובינלאומיים בעלי שם , נותנת  במה ליוצרים צעירים ( ביניהם בוגרי ביה"ס) ומשמשת  כלי לימודי לסטודנטים דרך שיח בתערוכות וחשיפתם לזאנרים ותהליכי עבודה  רב מדיומאליים.

לאתר הבית
הע"ח 9
02-6286519
danab@musrara-gallery.org.il
א' - ה': 10:00-17:00
19, 6 או כל קו שעוצר במרכז העיר ומשם לרדת במוסררה
תחנת שער שכם




הצג מפה גדולה יותר

X