הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

ובליבה חומה

23.10.14 - תערוכה מתמשכת

אמן: נעה ארד יאירי, רות ברקאי, זוהר גוטסמן, טליה טוקטלי, דפנה ילון, תמר פייקס, פיטר יעקב מלץ, קטרינה קנאיפ, אפרת איל
אוצרות: מתן ישראלי

חומת האבן המקיפה את מוסררה/מורשה מצידה המזרחי משמשת כמחסום אקוסטי, אבל בעיקר כגבול הלא רשמי בין מזרח ומערב ירושלים. התכנון המקורי והאוטופי של אזור קו התפר כלל בזמנו גשרים, פארק, טיילת וכביש שקוע – אבל נגנז והוחלף בכביש רב נתיבים שלצידו חומה אטומה, מתוך תפיסת עולם שגדר טובה יוצרת שכנות טובה. העבודות בתערוכה משתלבות בחומה באופנים שונים ומציעות לבחון את היחס המורכב שלנו לחומות, גבולות ושטחי ההפקר שביניהם.

 

נעה ארד יאירי, איןאיש, 2011, יציקת בטון. צילום: יובל יאירי

*התערוכה מוצגת על חומת האבן, כביש מספר 1 בסמוך לשכונת מוסררה

Top

123123

מוסללה היא קבוצת אמנים ירושלמית הפועלת בעיר מאז 2009. הקבוצה מפעילה סיורי אמנות ברחבי העיר בעקבות הפעילות האמנותית של הקבוצה במסלולים שונים ובינהם לאורך קו התפר בין מזרח ומערב, במוסררה ובבניין כלל.
המרפסת – ביתה החדש של קבוצת מוסללה בבניין כלל מוקם בימים אלו. המרפסת בקומה החמישית תהיה מרחב של למידה, יצירה, מפגש וחוויה בתחומי העשייה השונים של מוסללה. ניתן לערוך סיור בבניין כלל ובמרפסת בתיאום מראש.
סיור השבת של הקבוצה – ״אמנות וחומוס״ יוצא מדי שבת ב10:30 מכיכר ספרא, עובר דרך מוסררה, שטח ההפקר ומסתיים בחומוס המשובח של עכרמווי. הסיור באנגלית קלה, אין צורך להרשם מראש – רק להגיע בזמן. בסוף הסיור מוזמנים להשאיר תרומה להמשך הפעילות.
הקבוצה מפעילה סדנאות שונות ועורכת קורסים בתחומים שונים :
הסדנא במוסללה – סדנאות בעץ ובמתכת, קורסים מקצועיים או לנגרים מתחילים. ניתן גם לבוא לסדנא הפתוחה ולקבל ייעוץ והדרכה במקום.
אדמהיא – סדנאות, קורסים הדרכה וייעוץ בבנייה ופיסול באדמה וחומרים טבעיים.
המרכז לדבוראות ירושלמית – בואו ללמוד על עולמן המופלא של הדבורים, ללמוד על הסיבות להכחדותן ולהצטרף למאמץ לשקם את אוכלוסייתן על ידי גידול בשיטה הביו-דינמית.
לתיאום סיורים:tours@muslala.org
לאתר הבית
בניין כלל, רח' יפו 97 ירושלים
052-4678155
info@muslala.org
פתוח רצוף במרחב ציבורי
רכבת קלה תחנת הדווידקה
תחנות שער שכם או כיכר ספרא
הצג מפה גדולה יותר
X