הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

חברים חדשים 2014

23.10.14 - 13.12.14

אמן: גוסטבו סגורסקי, מאיה ישראל
אוצרות: אבי סבח

כחלק ממסורת ארוכת שנים, בית האמנים מצרף אליו בכל שנה חברים חדשים לאגודת אמני ירושלים. השנה אלו האמנים מאיה ישראל וגוסטבו סגורסקי שיוצגו בשתי תערוכות יחיד:
מאיה ישראל מציגה בתערוכתה "ימים וימים", ציורים מתעתעים בקנה המידה שלהם המתחככים באפשרות למשחקי תודעה ואחיזת עיניים. בחלקם מופיעה דמות בודדה ובחלקם דמויות זעירות, שגם בהן ניכרת הבדידות. הדמויות מוצבות בנופים מתמוססים, עסיסיים בצבעוניות אך באותה מידה רזים, מתפוגגים ומטרידים. תנועת היד הציורית של מאיה היא גם תנועה פיסולית וככל שזו מתקדמת כך גם הידיעה לגבי המסופר. המכחול כמוהו כאזמל מזכיר לנו שהדמות, האוויר והנוף עשויים אותו חומר, לוכד וחונט מרחב ונודד בין פחד לפסטורליה.
גוסטבו סגורסקי מציג בתערוכתו שתי סדרות. הראשונה סדרת הצילומים "עצב", בה המוזנח והזניח מקבלים את מלוא תשומת הלב. סגורסקי כמו יוצא לציד של רגעי שגרה עוצרי נשימה, חי עם מצלמתו בדריכות מתמדת. בסדרה השניה, מוצגת קבוצת עבודות "למידה של יחסים דרך צילום", בה הוא מצלם את אהובת ליבו סוניה מתוך פרויקט חיים נמשך. הוא מישיר מבט אל סוניה וזאת עונה במבט אליו ואלינו. המבט של השלושה, גוסטבו, סוניה והצופה, נפרש על פני זמן ואירועים. משהו בנדיבותם של השניים, באהבתם, מונע את תחושת המבוכה ומזמין את הצופה להיות שם, איתם.

מפגש גלריה עם האמנים והאוצר: חמישי, 11.12.14 בשעה 17:00

 

 

 מאיה ישראל, נוף, דמות. מתוך מיתולוגיות ישנות סיפורים חדשים, 2013, שמן על בד, 50X50 סמ

 

תמונה ראשית: גוסטבו סגורסקי, שיער, הדפסת דיו על נייר ארכיבי

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל.

מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות

לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
א’-ה’ 13:00-10:00 , 19:00-16:00 ו’ 13:00-10:00 ש' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32


הצג מפה גדולה יותר

X