הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

חברים חדשים 2015

29.8.15 בשעה 12:00 עד שבת 24.10.15 בשעה 14:00

אמן: נועה ברזנר (צילום), הדסה גולדויכט (מיצב ווידיאו), נתנאל מורן (ציור)
אוצרות: יעל רוכמן

 

לעדכונים לגבי שעות הפתיחה במהלך חגי תשרי אנא עקבו באתר בית האמנים

 

כחלק ממסורת ארוכת שנים, בית האמנים מצרף בכל שנה חברים חדשים לאגודת אמני ירושלים ובכך פותח את עונת התערוכות השנתית. שלושה אמנים היוצרים במדיומים שונים צורפו השנה: נועה ברזנר, הדסה גולדויכט ונתנאל מורן. קשה להצביע על מכנה משותף בין האמנים המציגים בתערוכה, הנעה בין האישי-ביוגראפי לביקורתי-חברתי-פוליטי או לעיסוק במקום הקונקרטי, אך זו הזדמנות להחשף לגופי עבודה חלקיים ולפרקטיקות ייצוג שונות של אמנים.

העבודות בתערוכתה של  נועה ברזנר צולמו בחללי תצוגה, בעת שהם עומדים בין תערוכה לתערוכה, חושפים לרגע קצר וחומק משהו מהמהות שנמצאת ביסודם, החלל מציג את עצמו .ברזנר מזמינה את הצופה להרהר בריק כמלא בעתיד לבוא ובאפשרויותיו.

עבודותיה של הדסה גולדויכט מתפקדות כשרידים של התהליך האמנותי. כל עבודה היא מעין מיצג או טקס שתהליך עשייתו חשוב יותר מהאוביקט הסופי. גולדויכט אוספת ומקטלגת חומרים שונים, מחוות גוף, סיפורים, וטקסים. אף שהחומרים הנאספים אינטימיים מאד, היא מפרקת אותם בעדינות ומייצרת התבוננות חדשה וביקורתית בעלת הקשרים הסטוריים, חברתיים ופוליטיים.

גיבורי הציורים הסוריאליסטיים של נתנאל מורן דרים בשחקים, באקווריום שהוא הפנטהאוז או המשרד בגורד השחקים הניו-יורקי, ונראים מבודדים מן הצלילים ומן האקלים של העולם הנפרש מטה. מורן רותם שפה ציורית היפר-ריאליסטית לעגלתו החוצה שדות נאיביים ומבקש אחר הרוח.

מפגשי גלריה: שישי, 25.9.15 בשעה 12:00

       שישי, 23.10.15 בשעה 12:00

 

נועה ברזנר, ללא כותרת, 2011, הדפסת הזרקת דיו, 89X89 ס"מ

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל. מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות
לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
א'-ה' 13:00-10:00, 19:00-16:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00, ניתן להגיע גם בשעות אחרות בתאום
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32
הצג מפה גדולה יותר
X