הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

חצי ירח חצי שמש

17.2.2015 - 25.4.2015

אמן: אורית ישי
אוצרות: אבי לובין

בתערוכה "חצי ירח חצי שמש" מציגה אורית ישי תצלומים ועבודות וידאו מהשנים האחרונות. צירופן של העבודות לכדי תערוכה אחת מאפשר לישי ליצור מרחב היברידי, שמתבסס על דימויים מהמציאות העכשווית בישראל ושוטח רשימה ארוכה של ניגודים שהשתבשו. העבודות בתערוכה מנסות להבין משהו על ההווה, לעקוב אחרי הנוכחות של הדבר הלא נוכח, לעצור את שטף הזמן, לאתגר את יחסי הכוח שמייצרים יחסים בינאריים ולהצביע על האבסורד שמתגלה כשאנחנו מסתכלים על המציאות. בין השאר מצלמת ישי את תהליך בניית אלפי הממ"דים בקיבוצים באזור עוטף עזה ואת קירותיהם החיצוניים של הבתים המסומנים במספרים סידוריים בכחול ואדום; היא משוחחת עם מנהל העבודה בפרויקט על המציאות הישראלית שבה פועלי בניין פלסטינים בונים לפרנסתם חדרי ביטחון ומשקמים בתים שנהרסו על ידי פלסטינים אחרים; היא לוכדת במצלמתה מקלטים ציבוריים במרחבים הפריפריאליים של ישראל, שקושטו בציורי נוף פסטורליים או כתובות מן המקרא; ומשלבת דימויי וידאו של טקס השבעה צבאי, ריקודי עם ברחבה גנרית ישראלית וצילומי וידאו של מסך הטלוויזיה בו מופיעים דימויים מטקס הדלקת המשואות בליווי המילים "לתפארת מדינה ישראל".

 

אורית ישי, ילידת תל אביב, 1961, היא בוגרת התוכנית ללימודי המשך באמנות במדרשה לאמנות, בית ברל (2012, בהצטיינות) והמחלקה לצילום בבית הספר לאמנויות מוסררה (2006, בהצטיינות). מציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובחו"ל. עבודותיה נכללות באוספים מוזיאליים, מוסדיים ופרטיים בארץ ובחו"ל, ביניהם מוזיאון ישראל, ירושלים, מוזיאון אשדוד לאמנות, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון, אוסף בנק הפועלים, אוסף רקאנטי, אוסף מכון שפילמן לצילום.

 

אבי לובין הוא אוצר עצמאי ומרכז הלימודים העיוניים בתכנית ללימודי המשך במדרשה לאמנות בבית ברל. הוא עורך-מייסד של מגזין "נמל" – כתב עת לאמנות ותרבות בהוצאת מוזיאון חיפה (בשיתוף לאה אביר). דוקטורנט בבית הספר לפילוסופיה ומכון כהן לחקר המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב.

אורית ישי, ללא כותרת, 2009-2015 פרט מתוך צילום מהסדרה ’רשות הציבור’ , צילום סטילס, הזרקת דיו ארכיבי על נייר ארכיבי

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל 15 חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ת(א)עשייה, ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. פרויקט מנופים מצא את ביתו בסדנאות האמנים ומנוהל ע"י העמותה. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והייתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים.

 

לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02.6797508
artcube.jlm@gmail.com
יום ב' 10:00- 14:00; יום ה’ 20:00-16:00; ו׳ 14:00-11:00; ובתאום מראש
קווי אוטובוס 5, 13

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]


הצג מפה גדולה יותר

X