הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

ירח לבן-קפה שחור

פתיחה: 05.02.20 - נעילה: 17.03.20

אמן: יהודית ברמץ ואלינורה שוורץ
אוצרות: אביטל נאור וכסלר

תערוכה זוגית של יהודית ברמץ ואלינורה שוורץ, אמניות חרדיות עכשוויות.
בתערוכה מוצגים מיצבים, תצלומים ועבודות פיסול ווידאו, מהם נרקם סיפור חלקי, מפורק, שמתרחש לכאורה במקום אחר, בזמן אחר ורחוק, לאישה אחת, אחרת. אך מצביע כל העת גם על סיפור אישי, שלם וקרוב, שמנסה לחמוק מהתודעה ובמקביל שואף להתגלות.

באמצעות תשומת לב לחומריות מגוונת כמו פחם, אבק בית, קפה שחור, זכוכית, גוף אנושי ועוד, שתי האמניות נוגעות במתח שבין עבר טעון, אישי ומשפחתי, להווה שבו הן אימהות ואמניות בחברה חרדית חסידית. וכן בנושאים שונים הקשורים למגדר, נשיות וזכרון. עם ההקשבה מתברר כי קולה של המספרת, אישי ככל שיהיה, מצטרף לעיסוק אוניברסלי בהגירה, בין אם היא מתרבות אחת לאחרת, או מארץ לארץ.

 

Top

גלריה ביתא

ביתא - בית לאמנות, חברה ועיר, הינו מרכז אמנות עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית בעיריית ירושלים, המרכז הוקם ב-2014 במבנה סיידוף ההיסטורי ברחוב יפו בירושלים, בשכנות לשוק מחנה יהודה. המרכז מהווה בית פעיל לקידום ואירוח יוזמות אמנותיות ומרכז לתיירות אמנותית בירושלים, מתוך רצון לבחון ולעודד את הקשרים בין אמנות, חברה והעיר ירושלים על כל גווניה ומורכבותה. הפעילות כוללת: גלריה פעילה לאמנות עכשווית, מפת האמנות של ירושלים שהושקה בימים אלה, סיורי אמנות, קורסי עיצוב ואיור, אתר 360° של חללי אמנות בעיר, אירוח קבע של סדנת העץ של מוסללה, ואאוטליין- שבוע האיור והמילה של ירושלים.
לאתר הבית
רחוב יפו 155, בית סיידוף
02-5953346/8
beitagallery@gmail.com
א'-ה' 9:00-17:00, ו' 10:00-13:00
הרכבת הקלה, תחנת מחנה יהודה
X