הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

כינוס איברים

פתיחה 24.8.18 בשעה 11:00 - נעילה 28.9.18 בשעה 14:00

אמן: טל גלבוע ואליזבת סטהל-קלברג
אוצרות: הדס אמסטר

טל גלבוע (ירושלים), ואליזבת סטהל-קלברג (ווירג'יניה, ארה"ב), פועלות יחד בברוקלין, ניו-יורק. השתיים יוצרות במשותף בשלוש השנים האחרונות מיצבי וידאו ופיסול. עיקר עבודתן היא עם חומרי וידאו מלוקטים שאותם הן עורכות לכדי קולאז׳. עבודות הוידאו המוגמרות מוקרנות על אובייקטים כגון זכוכיות מגדלת, פלסטיק וחומרים מבריקים היוצרים השתקפות, מְשַׁבְּרִים את האור ומעצימים אותו. התוצר של התהליך הוא פסלי וידאו היברידיים. נקודות ההשקה והחיבור שבין הטכנולוגיה, העצמים הדוממים והתמונה הנעה, מפעילות זו את זו לכדי ייצור של מבנים פיזיים ודיגיטליים.

בתערוכה הנוכחית יוצגו חמישה פסלי-וידאו המורכבים מקולאז׳ של איברי גוף נשי: ידיים, פנים, מותניים. הידיים נעות בהכפלה ובחיבור קליידוסקופיים והופכות למנגנון מכני פלאי המסחרר דימויים. הן מלטפות ומשנות צורה של ראש עשוי נצנצים בעבודה אחת, ובעבודה אחרת הן מסמנות את קו המתאר של דמות נשית מרחפת במרחב. מהלך השכפול והעריכה של חלקי הוידאו החתוכים מייצר מעין גוף, קומפוזיציה אורגאנית-מלאכותית שבה לא ברור מה מפעיל את מה, מה חי ומה דומם. ההקרנה על אובייקטים מייצרת עבודות שפועלות בפער שבין הפיקסל לבין החומר. היצירות מנפישות ומשקפות את התשוקה לגעת בדבר, באובייקט האמנות, בוידאו כחומר וכחפץ. השהות בחלל עם יצורי הוידאו, הנושמים-אך-דוממים, פותח פוטנציאל פמיניסטי חדש שדוחה את החלוקה הבינארית שבין אובייקט לסובייקט ומבקש להיות גם הכל וגם בין-לבין.

 

Top

ברבור

ברבור הוא מקום לאמנות בירושלים ופרויקט מתמשך בהתהוות. נפתח על ידי אמנים צעירים בירושלים ביולי 2005, מתוך מטרה לבנות סטודיו-גלובלי ולאפשר פורום רחב לאמנים ולאחרים המעוניינים בפעילותו. הרעיון המרכזי העומד מאחורי ברבור הוא האמונה שלנו בחשיבותו של דו-שיח ושיתוף פעולה בחברה בכלל ובמיוחד בין אמנים.

לאתר הבית
שיריזלי 6, נחלאות, ירושלים
054-456-7856
barburinfo@gmail.com
א'-ה' 20:00-16:00, ו' 14:00-11:00
78, 75, 74 ,66 , 66א, 32, א19, 19, 17,18 ,13
תחנת הדוידקה
הצג מפה גדולה יותר
X