הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

תערוכה לא מדבקת

17.6.16 עד 8.7.16

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: מנחה: מיה דבש

פתיחה: יום שישי ה−17 ביוני, בשעה 12:00

אוצרים: סטודנטים מהתוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, במסלול ״אודות עיצוב״, מנחה: מיה דבש.

פתוח לקהל הרחבללא תשלום

עשרים וחמישה אמנים ומעצבים לא נרתעים

האמנים מציגים עבודות מושכות , גרוטסקיות שמספרות מחדש את הסיפור של בית הנסן מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

״תערוכה לא מדבקת״ שאוצרים סטודנטים לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל מציגה פרשנויות של כ-25 מעצבים ואמנים רבתחומיים למושגים עיוות, בית, רתיעה ומשיכה, החלל ששימש עד שנת 2000 כבית חולים למצורעים (חולים במחלת הנסן).

ב−17 ביוני נפתחת בבית הנסן ״תערוכה לא מדבקת״, שאוצרים סטודנטים לתואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל במסלול אודות העיצוב. התערוכה עוסקת בדיסוננס שבין רתיעה למשיכה, ברגשות ובתחושות הקשורים במחלות ובאבנורמליות של הגוף. בתערוכה מוצג מגוון עבודות של אמנים ומעצבים שאינם נרתעים מהשונה ומהמוקצה, מהמדבק והמתקלף ורואים את האסתטיקה בסוטה מהנורמה.

מחלת הנסן, הידועה בשם צרעת, היא מחלה זיהומית כרונית אשר יכולה להוביל לעיוותים על הגוף והעור. בית הנסן הוקם בסוף המאה ה−19 כמקום מרפא וטיפול עבור חולי צרעת ושירת ככזה עד לעזיבת אחרון החולים בשנת 2000. בעבר, היה המבנה מוכר לכל תושבי ירושלים והסביבה כ״בית המצורעים״ ונתפס כמקום מפחיד, מדבק וחולה. סיפורי אימה רבים נפוצו סביב הפחד מהלא נודע, גרמו לדיירי השכונה להאיץ את צעדיהם בעוברם ברחובות הסמוכים. אך, באותה עת מצדן השני של חומות המבנה חיו חולים בני דתות ותרבויות שונות אשר ניהלו חיים שלמים לצד צוות המטפלים המסור.

היום בית הנסן משמש כבית ליוצרים ומעצבים בתחומי העיצוב, המדיה והטכנולוגיה. בהפיכתו ממרכז רפואי למתחם תרבות עולה השאלה, מה נשאר מן ההיסטוריה של המקום ומה חלחל ומקנן בקירות עד היום? אוצרי התערוכה מבקשים לעורר את הדיאלוג בין רבדי המציאות השונים שידע וספג המקום.

״תערוכה לא מדבקת״ מציגה פרשנויות של כ−25 מעצבים ואמנים רב תחומיים למושגים עיוות ושינוי צורה, הן בגוף האדם והן בחפצים ובמוצרים. כמו כן, מוצגים שיתופי פעולה בין מעצבים לבין אנשי רפואה ומדע, כמו גם עבודות העוסקות באמונות תפלות ודעות קדומות. בתערוכה מוצגות בין השאר עבודותיהם של האמנים והמעצבים הבאים: גלי כנעני, מיה פרנס, תומר ספיר, יואב אדמוני, פרופ׳ עזרי ודר׳ אייל טרזי, פרופ׳ חנן דה לנגה וגלית שבו.

Top

בית הנסן - מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

לאתר הבית
גדליהו אלון 14 ירושלים
02-5630182
liat@funia.co.il ליאת כהן
א׳−ה׳ 10:00−18:00, ו׳ 10:00−14:00
13, 18
הצג מפה גדולה יותר
X