הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

נוכח|דיוקנאות של עצים ואנשים

5.3.16 עד 30.4.16

אמן: מארק ינאי
אוצרות: דוד איבגי

** יום שבת 5.3.16 בשעה 12:00

 

***מפגש גלריה: חמישי, 31.3.16 בשעה 17:30

תערוכתו של מארק ינאי מציגה דיוקנאות בצבעי מים מן העשור האחרון. בפריסות מעין אלה אנו מצפים מן האמן להפגין יכולת השתנות/התפתחות/התהפכות/התפכחות – כך שנוכל לשרטט עלילה, עלייה ודרמה לאורך השנים. אך ינאי, המתמיד, מתמודד שוב ושוב עם אותם עצים, עם אותם אנשים שניצבים מולו כאילו כל מפגש הוא לימוד מהתחלה. כמו נזהר מלהביא לדיוקן אחד את שלמד מדיוקן אחר. בהתמדה ולאורך שנים יוצר ינאי את דיוקניו: מכרים, תלמידים, מודלים, זרים ועצים. כולם זוכים להתבוננות בוחנת ולנגיעות מכחול מדויקות בצבעי מים.

ציוריו של ינאי הם כשדה מערכה, שבו לובן הנייר אינו מתבטל בפני המכחול ובו לריק ולמלא תפקיד שווה ומשלים. עם כל הדייקנות הריאליסטית המאפיינת אותו, ציוריו נובעים מתפישת אמנות מופשטת. מערך של כתמי צבע בצפיפות, בחפיפה ובמידת סמיכות ושקיפות משתנה הוא שיוצר את הדימוי ומעניק לו את תכונותיו ואישיותו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מארק ינאי, קיילה, 2014, צבעי מים על נייר

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל. מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות
לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
א'-ה' 13:00-10:00, 19:00-16:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00, ניתן להגיע גם בשעות אחרות בתאום
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32
הצג מפה גדולה יותר
X