הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

נוף מנטלי

7.5.16 עד 4.6.16

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: דינה יקרסון

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי מארחת את חברי גלריה אגריפס 12:

 

אמנים משתתפים :  דורון אדר, מקס אפשטיין, ליאורה וייז, עודד זידל, ליאוניד זייגר, גבי יאיר, רינה פלד, נדיה עדינה רוז

***

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי שמחה לארח את חברי גלריית אגריפס 12. התערוכה נוף מנטלי היא אחת מצמד התערוכות המתקיימות במקביל בשני חללים ומסכמות את הפעילות השנתית של חברי הגלריה. התערוכה בגלריה החדשה מתמקדת במושג "נוף מנטלי" המתייחס לזיכרון של נוף כפי שהוא נחקק בתודעה – אידיאה של מרחב שאינה בהכרח הולמת את סממניו הקונקרטיים. זוהי תופעה שבה דימוי של נוף גיאוגרפי הופך למטאפיזי, סובייקטיבי ומדומיין. האמנים המשתתפים בתערוכה עוסקים באופן ישיר ועקיף בייצוגים שונים של נוף ומרחב. חלקם מתמקדים בנופים מהטבע או במרחבים העירוניים והתעשייתיים של ירושלים, בעוד שאחרים בוחנים סיפורים מיתולוגיים מהמקרא או מהפולקלור היהודי.

העבודות של עודד זידל, רינה פלד, דורון אדר, גבי יאיר ונדיה-עדינה רוז עוסקות בנוף באופן ישיר. עודד זידל מציג חלק מסדרתו פנורמות שנולדה מתוך התבוננות באזורי תעשייה שונים בירושלים. רינה פלד מציגה מספר עבודות מתוך הסדרה נוף אורבני ודורון אדר מציג צילומים מסדרה הקרויה נוף בהפרעה. בכל העבודות הללו ניכר המעבר בין תיעוד קונקרטי של נוף אל עבר מרחב תודעתי פנימי, רגשי וסובייקטיבי. נדיה-עדינה רוז יוצרת מיצבים מאובייקטים עשויים מבד המסמנים מקטעים שונים של נופים בטבע. ליאוניד זייגר מציג עבודת ציור גדולת-ממדים (הרי ירושלים) שבאמצעותה הוא בוחן את מושג הנוף דרך חקירת גוף אישה. לעומתם, ליאורה וייז ומקס אפשטיין מציעים פרשנויות חדשות לסיפורים מהמקרא ומהפולקלור היהודי. וייז יוצרת פסל בדמות תמר המקראית ואילו אפשטיין מציג את עבודתו: גולם ירושלמי / ציתות, עבודה השואבת השראה מהאגדה העתיקה של הגולם מפראג. מרבית העבודות המוצגות בתערוכה נוצרו במיוחד עבור חלל הגלריה בטדי וברובן הנוף הירושלמי נוכח-נפקד. נוכחות המרחב הגיאו-פוליטי הטעון, ההיסטורי והמיתי שבו יוצרים וחיים רוב חברי הגלריה, עוברת כזרם תת-קרקעי ולעתים בלתי-מודע בין העבודות.

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים טדי היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל קרוב לעשרים שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם, הממוקם בחלל פנימי תחת הטריבונות באצטדיון הכדורגל הירושלמי ע"ש טדי, כולל 19 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.

גלריה אגריפס 12 הינה גלריה שיתופית שפועלת משנת 2004 במרכז ירושלים ללא מטרות רווח. הגלריה הוקמה במטרה להציג את העבודות של חבריה, לייצר שיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ואמנות שונים ולתת במה לאמנים אורחים. כיום, היא מונה 14 חברים שיוצרים במדיומים שונים, כגון: ציור, צילום, פיסול, מיצב, וידיאו, אדריכלות, שירה ועוד.

 

Top

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים אצטדיון טדי

היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל קרוב לעשרים שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם, הממוקם בחלל פנימי תחת הטריבונות באצטדיון הכדורגל הירושלמי ע"ש טדי, כולל 19 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.
לאתר הבית
אגודת הספורט ביתר 1, אצטדיון טדי (שער 22)
02-5834272, 050-5769114
newgallery@jerusalem.muni.i
שלישי וחמישי בשעות 14:00-10:00, שני וחמישי 19:30-16:30 (ובתיאום מראש).
6, 16, 17, 18, 31
תערוכות מציגות:
X