הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

נמר חברבורות

4.9.2014

אמן: זואי גרינדאה
אוצרות: אבי דבאח

תערוכת יחיד של הצלמת זואי גרינדאה תיפתח בגלריה החדשה של בית הספר לאמנות מוסררה. גרינדאה הגיעה לשכונת מוסררה עוד כנערה בתיכון, לאחר שילדותה עברה עליה בפריז. גרינדאה למדה צילום במוסררה, ועסקה במשך השנים בתחומים שונים . בשנים האחרונות היא מצלמת בעיקר את עצמה ואת בני משפחתה – פרוייקט "החופש הגדול" שצילמה בקיץ שעבר התפרסם בבלוג הצילום של 'הארץ' ויצר עניין רב בקרב גולשים ואמנים. עבודתה של גרינדאה חושפת עולם אסתטי הנע בין ניגודים רבים, בין הפנטסטי למציאותי, בין הקדוש לאפל, בין הגברי לנשי, ובין האמיתי למזויף. הבית, החפצים, שלושת הילדים והאמנית עצמה, משמשים חומרי גלם לסצנות דמיוניות המבוימות בדייקנות, אך משאירות תמיד עודף או שריטה המנכיחים את עבודת הצילום.

 

בתערוכה יוצג מקבץ עבודות המשרטט את גבולותיה של הממלכה הגרינדאית – ממלכה של אסטתיקה, המשלבת יופי עם אפילה. האינטימיות משחקת בעדינות עם המציאות, דרך שכבות של איפור ושימוש באביזרים יומיומיים ופשוטים. גרינדאה משחקת גם עם הזהות שלה עצמה, הופכת את עורה ואת פניה, ונעה בין יופי לכיעור, בין חמלה לכוח, בין אור לאפילה המשחק הטמון בבסיס הצילום, מעדן את האיום הטמון בחשיפה האישית והמשפחתית- בחשיפת היחסים והמתחים, וההתייחסות העצמית.

הצילומים מזמינים מבט וסריקה קפדניים כדי לגלות את תוכנם. בעבודה אחת מישירה גרינדאה פנס אל פניו של תינוק בתוך שטף של מקלחת. מבט מקרוב מגלה כי זוהי רק בובה, בצילום אחר נראה גבר צעיר בפרופיל איקוני כשל קיסר על מטבע, אך מבט נוסף מגלה כי זוהי גרינדאה עצמה, באיפור כמעט מרושל. הצילומים אינם מניחים ליהנות מהדיוק האסטתי הצבעוני, מבלי לגלות בעל כורחך את השארית המטרידה הטבועה בהם.

Top

הגלריה החדשה בבי"ס מוסררה

בית הספר ממוקם בלב שכונת מוסררה- שכונה ציורית בעלת היסטוריה של מאבק חברתי, שכונת תפר גיאוגרפית ודמוגרפית, המהווה נקודת מפגש תרבותית וחברתית לקהל שוחר אמנות, סטודנטים לאמנות וציבור רחב המבקר בגלריות בית הספר.

לאתר הבית
הע“ח 9
02-6286519
danab@musrara-gallery.org.il
א'-ה' 10:00-17:00
19, 6
תחנת שער שכם



הצג מפה גדולה יותר

X