הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

נעלמים

שישי 24.7 בשעה 12:00 עד שישי 2.10

אמן: הינדה וייס, ירון לפיד, תמר נסים, רמי מימון וליליאנה פרבר
אוצרות: קרני ברזילי

אירועי הקיץ שעבר העמידו בלב השיח הציבורי מוטיבים תת-קרקעיים שונים (מקלטים, מנהרות וכו'), שהובילו אותי להרהר במגוון האפשרויות להסתתר/להתחבא/להיעלם – להימצא מחוץ לחיי היומיום. נדמה כי המפגש הראשון שלנו עם פעולת ההסתתרות והכמיהה להיעלם היא במשחק הילדות "מחבואים", בו אנו נדרשים לחפש את חברינו המתחבאים. יחד עם זאת, התשוקה "להתחבא" קיימת בנו לאורך כל חיינו, וביתר שאת כיום, מתוך המודעות להיותנו נתונים למעקב, נצפים ומתועדים על ידי אמצעים טכנולוגיים מתקדמים באשר נפנה (לוויינים, מצלמות אבטחה, מעקב אחר חיפושי גוגל ועוד). אמצעים אלו חושפים אותנו ונדרש מאמץ רב לחמוק מהם. 

העבודות בתערוכה מתבוננות במושג ההיעלמות, ובשאיפה של הפרט לטשטש את נוכחותו במרחב הפיזי כמו גם במרחב הווירטואלי, על שלל האפשרויות הפיזיות והסימבוליות הטמונות בו. כך למשל, רמי מימון עוסק במצב מנטלי מעורער ומתעתע הנע בין נוכחות והעדר, ערנות לשינה, גילוי והסתרה; הינדה וייס מצביעה על כמיהה כמעט נאיבית להיטמע בנוף, בעוד פעולת ההסתתרות של תמר נסים מופרת על ידי המציאות המטרידה. ירון לפיד מציג מצב קיצוני של רצון לברוח מן המציאות הממשית ובעבודה אחרת חוקר אפשרות זו ביחס למרחב הווירטואלי. כמוהו, ליליאנה פרבר מציבה במרכז את האמביוולנטיות והמורכבות של היעלמות בעידן הנוכחי.

—-

במהלך התערוכה יתקיימו שני מפגשים:

שישי, 14 באוגוסט, 12:00

"איך להיעלם לגמרי?" הרצאה של ליאור זלמנסון

 

שני, 7 בספטמבר, 19:00

"כוכבי לכת- 4 וריאציות על ניתוק – יצירה על קו התפר שבין הקונקרטי לפואטי"

הקרנה של הסרט הדקומנטרי "כוכבי לכת- 4 וריאציות על ניתוק" ושיחה עם יוצר הסרט אוהד מילשטיין

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל 15 חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ת(א)עשייה, ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. פרויקט מנופים מצא את ביתו בסדנאות האמנים ומנוהל ע"י העמותה. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והייתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים.

 
לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02.6797508
artcube.jlm@gmail.com
יום ב' 10:00- 14:00; יום ה’ 20:00-16:00; ו׳ 14:00-11:00; ובתאום מראש
קווי אוטובוס 5, 13
  הצג מפה גדולה יותר
X