הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

נקודת המפגש: מתחת לגשר

4-13.6.2015

אמן: קבוצת מוסללה
אוצרות: קבוצת מוסללה

אמנות, תרבות ירושלמית ואבטיחים מתוקים.

כשחושבים על ירושלים – חושבים על מפגש. מפגש של תרבויות, עמים, שפות, ריחות וטעמים שמזה אלפי שנים מתערבבים, נאבקים, מתמזגים, הופכים לקסם הגדול שאיש לא נותר אליו אדיש. נקודת המפגש היא הזדמנות נדירה והזמנה לחגוג את הגיוון והשוני התרבותי ב- 10 ימים של מופעים, אמנות, אבטיחים מתוקים ומפגש אנושי.

האירוע נוצר בהשראת בסטות האבטיחים שהוקמו על קו התפר הירושלמי בשנות ה- 70, והפכו את שטח ההפקר למרחב ארעי של אורות מנצנצים שכל אדם ללא הבדל דת, גזע או מין היה רצוי בו ומוזמן.אליו. הבסטות של אז פורקו ונהרסו אבל זיכרונן נצור בלבם של רבים ועל שפתותיהם.

זאת הפעם השלישית שנקודת המפגש תוקם, לראשונה בשיתוף עם פסטיבל ישראל, והפעם על ציר המסילה, תחת לגשר בין שכונת הקטמונים, פת ובית צפאפה. המבנה שיוקם במיוחד לצורך האירוע הוא לב העניין – הוא יהיה במת מופעים, בסטת אבטיחים ויצירת אמנות אדריכלית. צוות של סטודנטים מהאוניברסיטה הטכנית של ברלין, בהנחיית האדריכל כריסטופר ברליאב, יובילו את הקמתו. הקמת המבנה איננה שלב טכני בהפקה אלא פעולת אמנות ציבורית משותפת שבה לכל אחד יש את האפשרות לקחת חלק – אתם מוזמנים להצטרף ולתת יד!

את פרויקט נקודת המפגש מובילה קבוצת מוסללה בשיתוף פעולה עם פסטיבל ישראל, מִנהלים קהילתיים קטמונים ופת, בית ספר יד ביד ומספר רב של קבוצות ושל אנשים המאמינים בלב שלם שבסופו של יום, הדומה בינינו עולה על השונה. כולנו מאמינים שההנאות הפשוטות הן גם המשובחות מכולן, ולרובנו יש תשוקה עזה, שמתחדשת מדי קיץ, לאבטיח צונן בזמן שנגן עוד פורט מיתר ברקע…

לחצו לתוכניה המלאה :)

 

איך מגיעים?

* שעות הפעילות של נקודת המפגש: ראשון עד חמישי בשעות 17:00 – 23:00, שישי 12:00 – 19:00, מוצ"ש 20:30 – 00:00

הארוע בתמיכתם הנדיבה של הקרן לירושלים, קרן משפחת גוטסמן, קרן STO, ועיריית ירושלים.
שותפים מרכזיים: פסטיבל ישראל, הטכניון של ברלין – המחלקה לארכיטקטוניקס, אבטיחי עומר קאדח, עיתון הארץ, קהילת יד ביד.
תומכים בהקמה: פסטול, ספאקס, טמבור, ג׳וי הגברה ותאורה,אפקט כלי נגינה, פישר, התחנה הראשונה, מסעדת אדום, מסעדת המרקיה, אניגמה שרותי הנדסה ואבטחה, נעלי אלטן.
תומכים נוספים: קטמונים ירוקה, קואליציית ירושלם, קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל, מנהל קהילתי דרום, קרן פראט, אברם הפקות,
שותפים בפרויקט: קרוב לבית, קטמונה, מקום לשירה, סטודיו ניסן נתיב, הישיבה החילונית בירושלים, הבמה אפריקה-ישראל, המוזיאון לאמנות האיסלאם, מרכז ווליום למוזיקה, מרכז גוננים למוזיקה ומחול, המעבדה למחקר עיצוב מהאקדמיה לאמנות ברלין, פשוט שרים, תיאטרון הברווז, כל עצמותי.

 

 

Top

123123

פרויקט מוסללה מזמין לפעולה שיטוט ומחקר. למעשה, למספר בלתי מוגבל של פעולות שהמכנה המשותף להן הוא מיקומן – לאורך אזור התפר הירושלמי. שונות הן התגובות לאותו קו ידוע אך לא נראה- ישנם אלו שבשבילם הוא רק כביש סואן, דרך מהירה מא' לב', אחרים בוחרים לחצות אותו מדי יום -רמזור, חפירות הרכבת הקלה והנה, עולם אחר. יש את אלו שמתכחשים לו, אינם רואים או מכירים בקיומו בתקווה שאולי יעלם וישכח. וישנם אלו שחיים אותו ולצידו.

לאתר הבית
נקודת המפגש רחוב הע"ח פינת רחוב הצנחנים
052-4678155
info@muslala.org
24/7
19 ,17 , רכבת קלה (תחנת שער שכם)
תחנות שער שכם או כיכר ספרא
הצג מפה גדולה יותר
X