הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

עיבוד גבולות

פתיחה 14.4.18

אמן: מורשין אללה-יארי וליאור זלמנסון
אוצרות: מעין שלף

התערוכה "עיבוד גבולות" היא מפגש בין האמנית האיראנית מורשין אללה-יארי, והאמן והחוקר הישראלי ליאור זלמנסון. התערוכה תכלול עבודה חדשה פרי שיתוף פעולה של זלמנסון ואללה-יארי, לצד פרויקט נוסף של אללה-יארי, ״היא שרואה את הבלתי נודע״.

לאורך התערוכה יודפס גופה של אללה-יארי בעזרת מדפסת תלת ממד, בגודל טבעי. העבודה המשותפת החדשה של אללה-יארי וזלמנסון בוחנת את נושא איבוד ועיבוד הגבולות בעידן הדיגיטלי – האמנים פורצים את הגבולות הגיאו-פיזיים והפוליטיים של חלל התצוגה ומנכיחים בו את אללה-יארי, שאינה יכולה לבקר בירושלים באופן פיזי.

 

קהל המבקרים בתערוכה יוזמן למבחן שהינו פרפרזה אבסורדית ופואטית על מבחני גיוס ליחידות מובחרות. מי שיעבור את המבחן בהצלחה יהפוך לסוכן של היצירה ויקבל לידו חלק מגופה, ויתבקש לקחת חלק זה ולתעד אותו באופן מסוים במקום בעל חשיבות אישית, רגשית או לאומית עבורו. התיעוד יועלה לאינטרנט בזמן אמת כך שאללה-יארי תוכל לעקוב אחרי חלקי הגוף והמסע שהם עוברים. לבסוף, כל הסוכנים יתאחדו לטקס הרכבת הגוף שיתקיים לקראת סוף התערוכה.

 

לצד הפרויקט החדש יוצג פרויקט ארוך טווח של אללה-יארי, ״היא הרואה את הבלתי נודע״, בו היא חוקרת אלות אפלות, מפלצות ודמויות נשיות של ג'יני (שדות) שמקורן במזרח התיכון. גם כאן משתמשת האמנית במדפסות וסורקי תלת מימד כאמצעי הבעה אקטיביסטי ופמיניסטי. היא בוחנת את המשמעות הסימבולית העומדת מאחורי תרבויות ומיתוסים ואת האפקט של קולוניאליזם וצורות אחרות של דיכוי עכשווי. היא מייצרת נרטיב פואטי שנע בין אמת לבדיה, בין הספקולטיבי להיסטורי ובין כישוף וקסם ללוגיקה וטכנולוגיה.

לפרטים נוספים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

She Who Sees the Unknown: Huma (still) by
Morehshin Allahyari, 2016, HD single channel video with audio, run time 6 min. 5 sec., edition of 5 plus 2 AP. Image courtesy the artist and Upfor Gallery
Top

סדנאות האמנים, ירושלים

סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמו בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והיו למיזם ראשון מסוגו בארץ שאיפשר לאמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד לאורך זמן, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים. המתחם כולל 15 חללי עבודה בהם פועלים אמנים מקצועיים מכל תחומי האמנות החזותית. האמנים, אשר נבחרים על ידי ועדה אמנותית, זכאים לפעול במקום למשך חמש שנים. בסדנאות לקחו חלק במשך השנים מיטב האמנים הפועלים בישראל, ביניהם לארי אברמסון, אסף בן צבי, אמנון בן עמי, אבי סבח, מאשה זוסמן, אתי אברג'יל, שי אזולאי ועוד. במתחם פועלת גלריה – שמשלימה וחושפת את פעילות האמנים בסדנאות לציבור הרחב. בנוסף, הגלריה מארחת תערוכות ופרויקטים מיוחדים, ובכך מהווה מרכיב חשוב בהתפתחות הסדנאות כמוסד משפיע ושותף לשיח האמנותי-תרבותי. הגלריה נוסדה ב-2010 הודות לתמיכתן הנדיבה של קרן ג’ורג’ וג’ני בלוך, קרן ד”ר גאורג וג’וזי גוגנהיים, וקרן אדולף ומרי מיל ופועלת בסדנאות האמנים בסיוע קרן לויד, באמצעות הקרן לירושלים.
לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02-6797508
amos@artiststudiosjlm.org
ב' 10:00-16:00 ד' 10:00-16:00 ה' 12:00-20:00 ו׳ 10:00-14:00
5, 10, 13, 15, 30, 34
  הצג מפה גדולה יותר
X