הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

עכשיו נותרנו הפראיים לבד

15.10.15 - 3.12.15

אמן: עינב זיו אילון
אוצרות: טלי בן נון

בעקבות שהות ממושכת בניגריה (מערב אפריקה) מציגה עינב זיו את 'אפריקה' שלה ומסמנת את חלל המיצב כמרחב טריטוריאלי המתרחש בשני מישורים מקבילים: האחד מיתולוגי-פנטסטי, השני פרטי-ביוגרפי.
החלום האקזוטי על אפריקה מגלה פער כוזב בין המסורת הויזואלית והטקסטואלית של ייצוגי אפריקה בתרבות המערבית, לבין המפגש עם המציאות ועם הקיום הנזיל שאינו סובב רק סביב סוגיות של שחור או לבן; ישראלי או אפריקאי, אותנטי או מדומיין.
זיו יוצרת טריטוריה של דימויים וייצוגים באמצעותם היא מעצבת חוויה סובייקטיבית או זיכרון היסטורי-תרבותי, ומערערת על התפיסה האוריינטליסטית הרווחת במערב. דרך המצאה של לקסיקון אקזוטי משל עצמה, היא מרכיבה מרחב שמפגיש בין מינימליזם מופשט וקר, לבין ייצוגים "שוליים" של אסתטיקה אקזוטית שאינה מזוהה עם גיאוגרפיה ספציפית. 


שם התערוכה לקוח מתוך שירה של נורית זרחי ״הנפש היא אפריקה״

annas

Top

בצלאל 7 - חדר דימויים

במתחם 'מעצבים בעיר' ברחוב בצלאל 7 בירושלים, הוקמה במאי 2013 גלריה קטנה, חדר בגודל 2X4 מטרים. הגלרייה מבקשת לייצר פלטפורמה לאמנים בדרך להצגה בגלריות גדולות ובמוזיאונים. הגלריה מאפשרת גישה ניסיונית וחקרנית של גוף העבודה ואופן ההצגה שלו דרך התנסות; חשיפה של גוף עבודה לא-מוגמר שלעיתים נשכח מאחור, התמודדות עם תליה והצבה בחלל מאתגר ויצירת מסגרת עבודה חדשה לקראת מועד נקוב. הגלריה שמה לעצמה כמטרה את קידום יצירת הקשרים בין אמנים אוצרים, מעצבים ומוסדות תרבות, אשר יתמכו זה בזה וישתפו פעולה למען חשיפה ופיתוח הדדיים.
לאתר הבית
בצלאל 7
0528415206 (טל)
info@bezalel7gallery.co.il
ב׳ - ה׳: 00:30 - 07:00, ו׳: 07:00 עד שעה לפני כניסת השבת, שבת: שעה אחרי כניסת השבת עד 01:00
19, 17, 71, 72, 75, 74
הצג מפה גדולה יותר
X