הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

עצם גופא

פתיחה: 11.9.20 - נעילה: 10.2.21

אמן: חן כהן, איה צייגר
אוצרות: אורי דרומר

★★ שיח מקוון עם אוצרי התערוכות – מיכל בר אור, אורי דרומר ואלמוג גז בגלריות מוסררה של בית ספר מוסררה בירושלים, ביום שלישי, 27.10, בשעה 19:00 ★★

להרשמה ללא תשלום

 

"התכנסות", שלוש תערוכות בגלריות מוסררה

 

אוצר ראשי: אבי סבג

 

ניהול גלריות: איילת השחר כהן

 

צבר התערוכות הנוכחי בגלריות מוסררה, מבקש לעסוק באופני ההתבוננות שלנו הן בעצמנו ובעולמנו המיידי והן באחרים ובחייהם בעתות קורונה, דרך פרקטיקות הצילום, הווידאו והסאונד. הוא בוחן כיצד הפעולה האמנותית יכולה לתת ביטוי לתחושות מועקה , חרדה ושבר תוך יצירת פואטיקה חזותית.

 

 

התערוכה עצם גופא, עוסקת במבט על הגוף, כפי שהופיע במהלך מה שכונה ׳משבר הקורונה המתמשך׳. כקריאת חירום שיצאה מפי גופי  הממשל וגופי הבריאות,  נקרא גוף – האדם, בשם הסדר הציבורי ובשם השמירה על בריאות הציבור, להתבודד, להסתגר ולהתכנס אל ביתו, מה שהוביל אל החרדה האל – ביתית. 

בתערוכה יוצגו עבודות פיסול וקולנוע לצד חומרים ארכיונים מתולדות הצילום המתכתבים עם טקסטים של פילוסופיים ופסיכואנליטיקאים שנכתבו בימי הקורונה, בכדי לנסות לתת מובן לגוף גם בזמן הזה.

 

ארנסטו לוי, הדפס דיו (פרגמנט מתוך פוטוגרמה, 1990), 2020

Top

הגלריה החברתית בבי״ס מוסררה

בשנת 2000 הוקמה גלריה קהילתית בשלוחת ביה"ס ושימשה חלל ניסיוני לעשייה אמנותית בזיקה חברתית וקהילתית תוך כדי שיתוף פעולה במרחב הסביבתי.  בשנת 2006, הפכה הגלריה הקהילתית  לגלריה החברתית, המציגה תערוכות קבוצתיות של צילום דוקומנטארי תוך הפניית מבט לשאלות בוערות ודילמות חברתיות בישראל. כל זאת על בסיס התפישה כי הגלריה,  בית הספר מוסררה ושכונת מוסררה –הם זירת התרחשות אחת.

לאתר הבית
מתנס מורשה, שבטי ישראל 22 קומה 4
02-6262568
22ayelet@gmail.com
א-ה בין השעות 10:00-17:00
רכבת קלה עד לכיכר ספרא או שער שכם, קוי אוטובוס 17 ו-19 עד לרחוב הנביאים-ע"ח
תחנת כיכר ספרא
X