הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

פה גדל העץ שממנו עשו את הצלב

פתיחה 7.9.18 בשעה 12:00

אמן: מעין בוני וילנה רוטנברג
אוצרות:

התערוכה פתוחה בתאריכים:

13.9-12.9

יום ד'-ה' בשעות 9:00-17:00

 

 

במרחב בין אימה לפסטורליה, בעמק בו גדל העץ שממנו עשו את הצלב, ברחוב המחבר בין הגינה הציבורית החדשה למנזר מהמאה ה-6, הידוע כ"מנזר שותא רוסתוולי", המשורר הגרוזיני הלאומי ששיפץ את ציורי המנזר וגם כתב עליהם פסוקי שירה- יוצרות האמניות מעין בוני וילנה רוטנברג תערוכה משותפת.

במשך חודש שהו האמניות בחלל 'הקוביה' במסגרת שהות פרויקט "חדר זוגי". בתהליך העבודה, בוני מספרת לילנה סיפורים מהעמק ומן ההר, תוך שהיא מארגנת את האירועים כרצונה על ציר הזמן והמרחב. רוטנברג נוטעת את הסצנות כדימויים חזותיים בציוריה. פעם אלה הציורים שחורגים אל הפנטזיה ופעם אלה הסיפורים שמסיטים את היומיום ממסלולו.

דרך מבט על ההווה בצבעי הפלטה של ימי הביניים מנסות האמניות לאתר את פוטנציאל הפיכתו לאיקוני וליצור שפה של אזוטריה דתית אקלקטית עכשווית. בהשראת ציורי Ex-Voto המהווים צורה עממית להודות או לבקש ניסים מהמדונה כשה"דקאמרון" של ג'ובני בוקצ'יו מהדהד באור אחר הצהריים הרך ועשן המנגל, עולה שאלת התקיימותם של חיים של נועם לצד ה"מגפה". התערוכה מפנה את המבט אל היומיומי כמגלם גם מאבק, אך גם אפשרות זעירה לחוויה ניסית.

 

Top

הקוביה

בית הספר הקובייה הוקם בשנת 1980 בשכונת מורשה בירושלים. לאחרונה עבר המוסד למשכנו החדש בעמק המצלבה, בביתה המיתולוגי של הפרימה בלרינה הראשונה- רינה ניקובה. הקוביה מהווה מודל למוסד אמנות יחיד מסוגו בארץ, הנותן מענה לצורך אמיתי וכנה וקורא לחזרה לעשייה אמנותית, ערכית ואישית. מקום הנותן אפשרות ייחודית להשמיע ולבטא את הקול האישי והייחודי של כל אחת ואחד.

לאתר הבית
יהושע יבין 13, עמק המצלבה, ניות
02-5456222
hacubia@jerusalem.muni.il
א׳-ה׳ 18:00-9:00 , ו׳ בתיאום מראש
17, 19, 32
הצג מפה גדולה יותר
X