הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

פניה

30.5.14

אמן: פיני אמיתי
אוצרות: עדן חברוני ושרי הימלפרב

תערוכת המיניאטורות של פני אמיתי מציגה אוסף נדיר של עבודות זעירות, כולן מלאכת מחשבת של נוצות צבעוניות, שהופכות בידיו האמונות והחרוצות לדמויים שובי לב.
תערוכה זו נוצרה במסגרת "פרח אוצרות", פרויקט משותף למחלקה לקרמיקה וזכוכית בבצלאל, והגלריה לטבע באמנות ע"ש גייל רובין של החברה להגנת הטבע. במסגרת הפרויקט מתנסים סטודנטים מהמחלקה בתהליך אצירת תערוכה על כל ההיבטים הכרוכים בתחקיר, בתכנון ובהפקה.
את התערוכה אצרו הסטודנטיות עדן חברוני ושרי הימלפרב.

מתוך הטקסט שנכתב לרגל התערוכה:
כשהגענו לביתו של פיני אמיתי, נדהמתי. פגשתי דמות בלתי רגילה, שופעת ידע, אהבה, וטוב לב יוצא דופן.
קירות ביתו עמוסים יצירות שעשה במו ידיו. הוא יוצר יצירות מיניאטוריות של גזרי נוצות, אותן הוא מדביק לקומפוזיציה של דימויים שונים. בנוסף לכך כתב מספר ספרים העוסקים בחקר בעלי חיים, זוחלים ורביה של חרקים. בביתו הוא אוסף סוגים שונים של בעלי חיים ושומר אותם לאורך שנים רבות – חיים או משומרים.

 

 

פיני אמיתי הוא "אוטודידקט" – מעולם לא למד במוסד רשמי, אלא לימד את עצמו ורכש ידע בזכות עצמו. פיני יוצר עבודות מרתקות הן מבחינה טכנית והן מבחינה ויזואלית. עבודה מרשימה של דיוק ותשומת לב לכל פרט ופרט.
לאורך תהליך ההכרות והבחירה של היצירות לתערוכה, חשתי כי פיני הינו חוקר ואמן גם יחד, אך להפתעתי גיליתי כי מעולם לא זכה בהוקרה לה הוא ראוי. בשל כך יש ערך גדול עוד יותר להצגת תערוכת יצירתו, אוספיו וחשיפתו לקהל הרחב.
לאחר שלב האיסוף ומיון היצירות, חשתי צורך לבטא בחלל הגלריה שתי אווירות שונות. מצד אחד, להעביר את תחושת הביתיות, אשר נוכחת לאורך כל הדרך בתהליך העבודה שלנו מולו, ומצד שני, לתת תחושה של תצוגה בגלריה.
לכן, ישנו ניסיון לבטא את שני העולמות השונים בחלל זה. האוסף וספרים, הנותנים תחושה של פיני עצמו, ומצד שני, הצגת יצירות האמנות המרשימות שלו, בתצוגה שמבליטה את העושר האמנותי שלהן.

Top

כללי

התחנה לחקר ציפורי ירושלים הוקמה בשנת 1994 על-ידי קבוצת חובבי טבע שאימצו אתר צפרות, מהאתרים האחרונים שנותרו בתוך העיר. גייל רובין ז"ל, נולדה ב-18.4.1938 בניו-יורק, למדה צילום והיתה לצלמת טבע מעולה. בסוף שנות ה-60 עלתה לישראל. כאן פעלה כצלמת וזכתה להכרה בינלאומית על הישגיה. ב-11.3.78 נרצחה על-ידי מחבלים כשישבה בתצפית לצילום עופות מים בבריכות הדגים של מעגן מיכאל.


לאתר הבית
שד' ג'ימס רוטשילד קירית הלאום
052-3869488
jbo@inter.net.il
יום א - ה מ 09:00 עד 15:00
קווים : 9,26


הצג מפה גדולה יותר

X