הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קו פרשת המים

29.1.16 עד 28.2.16

אמן: רועי פביאן
אוצרות: ברבור

"קו פרשת מים" – תערוכתו של האמן רועי פביאן בגלריה ברבור בירושלים היא שלב בתהליך עבודה אמנותית ומחקרית אשר החלה לפני שנה, בחורף 2015, כאשר רועי פביאן הגיע לגלריה ברבור והתחיל להתבונן, להכיר אנשים, לחקור ולאסוף עדויות ומסמכים על שכונתה הקרובה.

גלריה ברבור ממוקמת בין השכונות אוהל-  ומזכרת- משה,  שנוסדו לפני למעלה מ-130 שנה. השכונות נוסדו על קו פרשת המים המפריד בין מזרח למערב לקהילות האשכנזים והמזרחיים בהתאמה. במרכזן של הקהילות עמדו חצר, באר, תנור ובית-כנסת משותפים. האלמנטים האדריכליים וההיסטוריה של השכונה וסיפורם של התושבים החיים במקום היום משמשים השראה לעבודות המוצגות בתערוכה.

תערוכה ״קו פרשת מים״ מורכבת ממספר עבודות הנפרסות בחלל הגלריה ובחצרה.

המיצב הפיסולי ״מקום״, הנמצא בחלל התצוגה המרכזי של ברבור, שומט את הקרקע מתחת לרצפת הגלריה ועל האדמה החשופה מונח מזבח אבן עליו מומטרים מים המנוקזים מזרחה ומערבה לעבר ים המלח והתיכון.

"ארכיון חי" נמצא במבואת הכניסה של הגלריה ומציג את היסטוריית השכונה מהיווסדה ועד ימינו ומזמין את התושבים להמשיך ולספר את סיפורם האישי. עבודה נוספת הינה פנס המותקן בראש העץ הגבוה בגינת הגלריה ומסמן את מיקומה, ובגינה הקהילתית של ברבור נבנה ויופעל תנור עצים לאפיית לחם מדי יום רביעי במקביל לשיחות אמן, אירועים והופעות.

 

רועי פביאן – אמן, אדריכל, מתכנן ערים וחוקר תרבות אורבנית, משלב בעבודתו את הגישות והרגישויות השונות, ויוצר בחלל הגלריה ובסביבתה מארג מורכב וייחודי של פסלים פואטיים, אובייקטים קהילתיים שימושיים, יחסים בין אישיים ארוכי טווח עם השכנים והצוות של הגלריה וחומרים ארכיוניים עיוניים.

 

התערוכה מוצגת הודות לתמיכתם הנדיבה של מפעל הפיס, בשיתוף עם המכללה לאמנות שנקר ובמסגרת עמותת בר-קיימא לתרבות, אמנות, מוסיקה ושלום.

 

Top

ברבור

ברבור הוא מקום לאמנות בירושלים ופרויקט מתמשך בהתהוות. נפתח על ידי אמנים צעירים בירושלים ביולי 2005, מתוך מטרה לבנות סטודיו-גלובלי ולאפשר פורום רחב לאמנים ולאחרים המעוניינים בפעילותו. הרעיון המרכזי העומד מאחורי ברבור הוא האמונה שלנו בחשיבותו של דו-שיח ושיתוף פעולה בחברה בכלל ובמיוחד בין אמנים.

לאתר הבית
רחוב שיריזלי 6, נחלאות, ירושלים
0547232866
barburinfo@gmail.com
ב’–ה’ 16:00-20:00, ו’ 11:00-14:00
17,19 ,21, 21a,7, 7a, 8, 6
הצג מפה גדולה יותר
X