הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קיר אמן | מימד אחר

שבת 9.1.16 20:00

אמן: רותם מנור
אוצרות: עינת אמיר

עינת אמיר מארחת את רותם מנור

 

קיר לבנים. בלוקים. אפשר לנצח את הדבר הכי מוצק בעולם?י
אני תולה תמונה על קיר. אחר כך שוכח שיש קיר, איני זוכר מה עומד מאחורי הקיר, איני זוכר שיש קיר, איני זוכר שהקיר הזה הוא קיר איני זוכר מהו קיר " (זורז' פרק, חלל וכו': מבחר מרחבים).

רותם מנור משחקת עם האפשרויות של ציור והעימות שלו עם העולם, עם החלל והזמן שבו הוא מצוייר. הציור מיושם על גבי הקיר עצמו וכך הופך לחלק בלתי נפרד מהחלל. החוויה הפיזית של הצופה מול מימדי הציור גם משחקת תפקיד. הצופה עומד מול דלת סגורה נוספת, מודע לכך שמדובר באשליה אבל מוזמן גם לפנטזיה של מה נמצא מאחוריה.י​
המציאות והדמיון, נפגשים לרגע.

​במפגש שלה עם סדנאות האמנים, רותם מתייחסת לחלל הסדנאות כמצע לעבודה מגיבה אליו ולאלמנטים ארכיטקטוניים במבנה. בדרכה שלה, בהנחה פשוטה של כתם צבע וכמה קווים מסומנת דלת סגורה על גבי הלבנים בדיוק באותו הגודל של כל שאר הדלתות הגדולות במסדרון. כשהן סגורות, החלל מחוסר סממנים של חיים, לא מוסר מידע ומשאיר את הקלפים לעצמו.
עבודה נוספת היא גרם מדרגות תלוי על עמוד. הוא בנוי מעץ וכל פאה שלו מטופלת באופן אחר. במקרה זה, הציור נפגש עם אלמנט ארכיטקטוני של המבנה, מגיב אליו, רק שהפעם הוא כבר לא שטוח, יש לו נוכחות ונפח בחלל.

גם המדרגות וגם הדלת מסמנים מעבר- מלמעלה למטה, מחדר לחדר. מצביעים על אפשרות של תנועה ושל שינוי, ועם זאת לא מאפשרים פיזית את החוויה. המדרגות תלויות באוויר ואין גישה לטפס עליהן ואילו הדלת היא בסופו של דבר קיר לבנים חתום.

רותם מנור (1984, חיפה), אמנית רב תחומית עובדת במרחב שבין צילום, ציור ומיצב. בוגרת תואר ראשון בבצלאל (2011). לומדת בתכנית לתואר שני אמנות באוניברסיטת חיפה. הציגה תערוכת יחיד במוזאון רמת גן (2015) ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם בין היתר בגלריית המדרשה, מקום לאמנות, מוסררה מיקס, גלריית הקוביה, סלון יפו לאמנות, רד ליין, באר שבע ועוד. השתתפה בתוכנית הרזידנסי
נורווגיה, USF Bergen

4170255_orig רותם מנור , עיניים, פרט מתוך התערוכה החלל התיכון, אוניברסיטת חיפה 2015

 

י

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל 15 חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ת(א)עשייה, ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. פרויקט מנופים מצא את ביתו בסדנאות האמנים ומנוהל ע"י העמותה. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והייתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים.

 
לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02-679750
artcube.jlm@gmail.com
ב' 14:00-10:00 , ה' 20:00-16:00 , ו' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 5, 13
  הצג מפה גדולה יותר
X