הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קיר אמן

13.3.2014 - 19.4.2014

אמן: מרים הקון
אוצרות: גוסטבו סגורסקי

גוסטבו סגורסקי מארח את מרים הקון

 

מרים הקון היא צלמת ילידת פריז, החיה בתל אביב ויוצרת בצרפת ובישראל
מרים הקון מציגה את "בין כלב לזאב", סדרה קטנה של תצלומים שצופנת בחובה תהליך ממושך ונרחב של התבוננות
כל אחד מהתצלומים המוצגים כאן הוא תוצר של תהליך שכפול. בהשראת מצבים יומיומיים, הקון מצלמת סרטי וידאו של סצנות פשוטות, קרובות ומרוחקות בעת ובעונה אחת; תצלומים דיגיטלים של סביבתה היומיומית ובמהלך טיולים בסופי השבוע
הסקרנות של הקון אינה יודעת מנוח. היא מתגעגעת לתהליך הצילום האנלוגי, אולם מאידך, תהליך פיתוח ושכפול הפילם בחדר החושך מגוחך בעיניה. היא יושבת מול המחשב שלה ומתבוננת במה שכבר התבוננה בו, משחקת ומשנה צבעים בסיוע תוכנות המיועדות לצלמים חובבים. אז היא מתחילה לחוש ספק וריחוק. בנקודה זו, האמנית מצלמת שוב, הפעם את המסך. פריים הווידאו מאבד את הצבעוניות והתנועה שלו. תצלומי נוף מאבדים מאיכותם ומשתבשים. שום דבר לא נלכד במצלמה. כל שנותר הם דימויים של הפער בין המקום המצולם והמקום בו היא נמצאת. המרחב הזה מייצר קשר עם הצופים שחולקים עימה את הריקנות. וזה לא מעט.

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל 15 חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ת(א)עשייה, ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. פרויקט מנופים מצא את ביתו בסדנאות האמנים ומנוהל ע"י העמותה. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והייתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים. 

לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות  
02.6797508
artcube.jlm@gmail.com
חמישי 16:00-20:00, שישי 11:00-14:00, שבת 11:00-15:00
קווי אוטובוס 5, 13
X