הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

רייזא נאך ירוּזלם : דת, מסורת וטאבו

13.12.2012 - 16.2.2013

אמן: מגוון אמנים
אוצרות: סטפן באואר

נקודת המוצא לתערוכה "רייזא נאך ירוזלם" (Journey to Jerusalem) התגבשה סביב תפקיד הדת והמסורת בעבודתם של האמנים שהוזמנו ליטול בה חלק. התערוכה מפגישה עשרה אמנים הפועלים בברלין; אמנים שהמכנה המשותף ביניהם הוא התמודדות אישית עם מושג הדתיות, ואשר יוצרים בזיקה לשלוש הדתות המונותאיסטיות העיקריות: יהדות, איסלאם ונצרות. התוצאה היא דיאלוג בין-דתי, שבאות בו לידי ביטוי נקודת החיכוך ונקודות המפגש ביניהן.

בתערוכה מוצגות עבודות (צילום, ציור, וידיאו ומיצב) אשר בד בבד מרפררות לתולדות האמנות אך גם מביעות רצון לבחון את הדת מתוך חוויה אישית. בעבודות רבות עולה הדת כמשא כבד שעל הפרט לשאתו. בה בעת ניכרת בהן היקסמות ממחוות ריטואליות.

שם התערוכה מתייחס לעיר ירושלים כחוליה מקשרת בין שלוש הדתות המונותאיסטיות הראשיות. כמה מן האתרים המקודשים ביותר ליהדות, לנצרות ולאיסלאם שוכנים במזרח ירושלים, ביניהם הכותל המערבי, כנסיית הקבר, מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע שעל הר הבית.

מקור הביטוי הגרמני Reise nach Jerusalem, "כיסאות מוסיקליים", באזכורים היסטוריים שונים, אחד מהם נוגע לצלבנים ולניסיונותיהם הרבים להגיע לירושלים במסגרת עלייה לרגל. הביטוי משמש, בין השאר, לתיאור מצב כאוטי או לציון תנועה או חילופין בין דמויות (כמו במשחק הילדים "כיסאות מוסיקליים").  התערוכה הוצגה לראשונה בKunstraum Kreuzberg/Bethanien בברלין ביוני 2012.

אמנים: טרודי דהן (ישראל), נזקת אקיג'י (גרמניה/תורכיה), פאבל פיינשטיין (מוסקבה), זהר פריימן(ישראל), רבי ג'ורג'ס (גרמניה/סוריה), סטיבי הנלי (ארה"ב), ארוויל יובקוביץ' (גרמניה/קרואטיה), יורי חרצ'נקו (רוסיה), איווילה קלינקה (גרמניה), בנימין רייך (ישראל)

 

      חמישי, 13.12.2012, ערב הפתיחה , מיצג של רבי ג'ורג'ס

      שבת, 15.12.2012 בשעה 12:00, מיצג של רבי ג'ורג'ס

*בסיוע מכון גתה

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל.

מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות.

לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02.6253653
artists@zahav.net.il
א’-ה’ 13:00-10:00 , 19:00-16:00 ו’ 13:00-10:00 ש' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32
הצג מפה גדולה יותר
X