הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

שבוע העיצוב בירושלים – התערוכה המרכזית

19-26.5.2016

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות:

unnamed (1)

רצף העבודות בבית הנסן יציג מעצבים צעירים מהארץ ומחו"ל המייצרים תמונה של עיצוב עכשווי אשר מגיב לעידן בו הטכנולוגיה מבטלת היררכיות מסורתיות ומאפשרת לבחון מחדש את המקורות שלנו לאיסוף תוכן ומידע, את הנגישות הגוברת אליהן ואת היכולת של כל אלה להוליד תוצר ייחודי לסביבה האנושית והפיזית בה הוא מתקיים.

Studio Mischer’Traxler קתרינה מישר ותומאס טרקסלר הם צמד מעצבים אוסטרים המעצבים ומפתחים מוצרים, רהיטים, מיצבים, תהליכים אשר מתמקדים בחוויות ובאינטראקציה. עבודתם נעה על הגבול שבין קראפט וטכנולוגיה והיא לעיתים קרובות אינטראקטיבית. השניים נבחרו לרשימת 20 המעצבים הצעירים המבטיחים במגזין wallpaper. בשבוע העיצוב יציגו עבודה אינטראקטיבית תלויית קהל המשלבת קראפט וטכנולוגיה.

Domestic Data Streamers קבוצת מפתחים מברצלונה המתמחה בבניית מיצבים אינטראקטיביים מבוססי מידע. הסטודיו עובד על הגבול שבין אמנות, מדע וסוציולוגיה במטרה לפתח שפות מידע חדשות. בשבוע העיצוב יציג הסטודיו עבודה חדשה שנעשתה במיוחד לירושלים.

Studio Gilthero טים סימפסון הבריטי ושרה ואן גמרן ההולנדית עובדים יחד בלונדון תחת השם Glithero. יחד הם יוצרים מוצרים, רהיטים ומיצבים בספקטרום רחב של מדיה בדגש על זמן ושינוי בתהליכי ייצור שונים.הסטודיו נבחר לרשימת 20 המעצבים הצעירים המבטיחים במגזין wallpaper.

Mécaniques Discursives פרד פנל ויאניק ז׳אקה מבלגיה עובדים יחד על מיצבים תלויי מקום המורכבים משילוב של דפוס (חיתוך עץ) והקרנות(וידאו מפינג) ומתפקדים על הקו שבין גוטנברג לביג דאטא, בין הסטטי לאנימטיבי. בירושלים יצרו השניים מיצב חדש ותלוי מקום המשתלב בתערוכה ההיסטורית של בית הנסן.

רוני לוית ורומי מיקולינסקי
אומייגוד (OMG) מציגה את מנהגי המבקרים בשלושה אתרים קדושים בירושלים: כנסיית הקבר, כיפת הסלע והכותל המערבי. השתיים אספו, מיפו וניתחו אלפי תמונות שהועלו לאינסטגרם. הפרויקט מציג את הצד המשעשע של חווית הביקור באתרים הקדושים אך מתייחס גם למתיחויות ולרגשות העזים שמעוררת העיר הקדושה לשלוש הדתות המונותאיסטיות. לתמונות שצילמו המבקרים התווספו אינפוגרפיקות, סטטיסטיקות ושלל עובדות על האתרים הקדושים כפי שהם משתקפים ברשת החברתית ועל הקשר המתהווה בין פולחן הגוף לפולחן הדת.

תערוכת סטודנטים מבצלאל ״אחד ורבבה״
ה׳חד-פעמי׳ שאינו ניתן לשחזור הופך להיות אופציה בעולם פוסט-תעשייתי. אמצעים המשלבים טכנולוגיה דיגיטלית ומשאבי רשת יחד עם טכנולוגיות מסורתיות וקראפט מאפשרים למעצבים יוצרים design makers לבטא את ה׳חד-פעמי׳ באופן חסר תקדים. ה׳חד-פעמי׳ מאפשר גם לצרכן וגם למתבונן להרגיש מיוחדים. הפרקטיקות של השאלה, התקה, הזחה, תיקון מחודש, שינמוך ויצירת פגם הם רק חלק מהתהליכים שניתן לראות בטריטוריה של one of a kind כשהוא בא לידי ביטוי בעיצוב עכשווי. ההצעה של התערוכה היא הצצה לתהליך שמתרחש במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל החל מאמצע שנות השמונים בחקר התופעה של הפער בין ׳ייצור המוני׳ או ׳רבבה׳ לבין האובייקט ה׳חד-פעמי׳ – one-off.

חנות העיצוב היפואית מתארחת בשבוע העיצוב בחנות זמנית שתוקם בבית הנסן. אל האוסף הקבוע של החנות יתווספו מוצרים חדשים של מעצבים צעירים ושל משתתפי התערוכה המרכזית.

שעות פעילות:
19.5, חמישי, 19:00-23:00
20.5, שישי, 10:00-16:00
21.5, שבת, 10:00-22:00
22-26.5, ראשון-חמישי, 12:00-23:00

Top

בית הנסן - מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

לאתר הבית
גדליהו אלון 14 ירושלים
02-5630182
liat@funia.co.il ליאת כהן
ימים ג-ו, 10:00-14:00
13, 18
הצג מפה גדולה יותר
X