הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

שורשים בשמיים

יום חמישי 5.2.2015 עד 26.3.15

אמן: יהודית מרגוליס
אוצרות: פנינה פרנק ונעה לאה כהן

פתיחה חגיגית יום חמישי בשעה 19:30

יהודית מרגוליס, ילידת ברונקס, ניו יורק, היא מראשוני האמניות הפמיניסטיות באמריקה, בוגרת ה'קופר יוניון' בניו יורק ובעלת תואר שני באמנות מטעם האוניברסיטה של דרום קליפורניה. במקביל היתה פעילה בארגונים למען  זכויות אזרחים בארצות הברית ובהפגנות נגד נשק אטומי ועוד.

 באמצעות האמנות משולבת בכתיבה -עבודותיה חושפת את המתח שבין מודעות חברתית , פמיניזם ומסורת דתית.

בארצות הברית הציגה בתערוכות אמנות רבות פמיניסטיות ורב-תרבותיות פורצות כמו"בבית" ׁ(1983) במוזיאון לאמנות לונג ביץ '. האקטיביזם שלה היה מוכר כאשר היא נכללה, עם באמניות המובילות לואיז נוולסון, וג'ודי שיקאגו, בתערוכה הנודדת "creating art prmoting change – עבודות של אמנים נשים יהודיות", 2007-2008).

בשלב מסויים היא ניהלה סגנון חיים נודד (כשהיא ומשפחתה גרו באוטובוס בית ספר) וכך החלה לעשות אמנות נדיית ויצירת ספרי אמנות משולבים עם יומן חיים. שהובילה לתערוכה חשובה בגלריה של אוניברסיטת רוטגר ובלוס אנגל'ס.

בעקבות מעבר לסן פרנסיסקו עם בעלה השני דויד מרגוליס היא הכירה את הקהילה 'בית אהבה ושלום' של הרב קרליבך ובעקבותיו התוודעה לעולם היהדות.  שני המוקדים אמנות פמיניסטית ויהדות הפכו למרכז יצירתה גם כשעלתה לישראל.

מרגוליס היא עורכת האמנות של כתב העת 'נשים' – לחקר נשים יהודיות ומגדר . היא אוצרת משנה בהוצאת women of the book' פרשנות ויזואלית של נשים לפרשיות השבוע, שנעשה על ידי 54 אמניות יהודיות ברחבי העולם.

בתערוכה היא כורכת מעין יומן אישי, אמיץ וכנה הגולל את סיפור חייה האישיים המורכב מכאבים , אובדנים וצער בד בבד עם שמחה ובנייה – יחד עם מיתוסים וסיפורי מקרא שורשיים.

לאתר האמנית : http://www.judithmargolis.com


 

 

 
Top

גלריית המקלט

ה"מקלט לאמנות" היא גלריית אמנות דתית-חרדית שנפתחה במסגרת עמותת "תואר". הגלריה מסייעת ל-150 אמנים בעלי-תשובה, הרשומים בעמותה. בגלריה מוצגות מגוון תערוכות כלליות ושל יחידים במשך כל השנה. לרשות העמותה עומד אוצר מקצועי במשרה מלאה וכן מנהל אמנותי.

לאתר הבית
יהודה המכבי 7, מקור ברוך (במקלט שבגינת המשחקים)
0543417434
‪sms42513@gmail.com‏
א-ה 19:00- 22:00. נעילת התערוכה :
9, 88, 90, 97 (רש"י פינת הטורים)
תחנת מחנה יהודה או הטורים

X