הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

געגוע

פתיחה 5.7.18 בשעה 20:00 - נעילה 5.8.18

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: חן חייפץ

משתתפים: דפנה אוודיש, סוהיני טל, יואב בריל, אסיה אייזנשטיין, הדס גלבוע, עידן ברזילי, מעין צוריאל, שחף רם.

 

במסגרת פסטיבל "אאוטליין" 2018 מרכז ביתא מארח את התערוכה "געגוע" מבית מונפש – מגזין אנימציה – ואריאציות מונפשות לשמונה טקסטים קצרצרים של כותבי הרשת אלכס אפשטיין, תה וטקסט אחד של שחף רם על כמיהה וגעגוע.

בעולם המדיה החברתית ומאה וארבעים התווים אנו בולעים מידע כמעט בלי לעכל ומחפשים את הקצר והקולע. כתוצאה מכך, תהליך יצירת הסיפור עובר אבולוציה, המילים מצטמצמות, והתיאורים מזדככים למספר שורות בודדות. כך נולד הסיפור הקצרצר – תמצית מדויקת של משהו גדול ממנו, תופס את הרגע ומספר סיפור שמעבר למילים. כמו הסיפור הקצרצר הדרך לספר סיפור באמצעים ויזואליים עוברת תהליך דומה בו הסרט הארוך הופך לקצר שמצטמצם לגיף (gif) – פריימים בודדים של תנועה שמאחוריהם עולם ומלואו.

שני הז'אנרים בעלי מימד חתרני – הן צורות אומנות חופשיות שמתקיימות לבד במרחב הווירטואלי ללא תלות בגורמים חיצוניים כגון הוצאות ספרים ואולפני קולנוע.

אוצרת: חן חייפץ
עיצוב תערוכה: דניאל נחמיאס
מעצב גרפי: אלעד אלחרר

אירוע נעילת פסטיבל אאוטליין 2018 יתקיים בתערוכה "געגוע" ביום חמישי 12.7 בשעה 20:00:
"קרעים של געגוע"- פעולות פואטיות עם נייר
דיאלוג עם הטקסטים של התערוכה

מאת ובביצוע:
רות חוף
עיצוב:
נועה אברון פרץ
מוזיקה:
בועז גלילי

 

Top

גלריה ביתא

ביתא ירושלים הוא מרכז רב-תחומי לתרבות, אמנות חזותית ומלאכות יד המופעל על ידי עיריית ירושלים ופועל בשיתוף פעולה עם התושבים. המרכז הוקם בשנת 2014 בתוך הבניין ההיסטורי המשופץ של בתי סיידוף ברחוב יפו 155 בירושלים בסמוך אל שוק מחנה יהודה.
לאתר הבית
יפו 155, ירושלים
02-595-3346
beitagallery@gmail.com
א'-ה' 9.00-17.00 ימי ו' בתיאום מראש
תחנת "שוק מחנה יהודה" ברכבת הקלה
X