הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

תערוכת בוגרים

12.7.18 - 27.7.18

אמן: תערוכת בוגרים
אוצרות:

תערוכת הבוגרים של בית הספר מוסררה, מראה את התוצרים של בוגרי המחלקות – צילום, אמנות מדיה חדשה ומוזיקה חדשה, בסיום שלוש שנות לימוד. בגלריה החדשה יוצגו עבודותיהן של הדר גולן, בוגרת המחלקה לאמנות מדיה-חדשה, ואנסטסיה רומנובסקי, בוגרת המחלקה לצילום.

 

לאתר תערוכת בוגרים 2018

 

הדר גולן / "אלה צמחים שאני מנשימה אותם" – מיצב חי

 

 

״אני לא שולטת בנשימה שלי. הנשימה שלי שולטת באחר. האחר הוא הצמח. אני אאכיל אותו, אשקה אותו ואנשים אותו. אביא אותו לרוויה ולמצבי קיצון. אחיה אותו בדמותי, אהפוך אותו לתלוי לחלוטין בי. הטמגוצ׳י הנושם שלי. מלבד הכוח שמשאיר אותנו בחיים וכולא את הנשמה בתוך הגוף, הנשימה היא טרנספורמציה. היא הופכת חמצן לפחמן דו חמצני, לוקחת ופולטת, מפעל קטן של המרה. לפחמן הדו חמצני שאנו פולטים יש כוח, שמכורח אינסטינקט הנשימה אנחנו לא מצליחים להביא אותו לכדי מודעות. כוח מזהם, כוח בונה, כוח מניע. בכוח הזה אפשר גם לשלוט".

 

בעבודותיי אני מחפשת להפגיש בין קצוות של פעולות, בודקת מרחקים ופערים; הפער בין הבטוח והגלוי למקרי, המתח בין תחילת פעולה לסופה. אני מתבוננת במאבק הפנימי שלי בין אסתטיקה לתוכן ובצורך להיחשף ולהיות נוכחת מול הצורך לשמור על פרטיות ומרחק מן הצופה.

אנסטסיה רומנובסקי \ "אי השתנות לאורך זמן" – צילומים, אובייקטים וטקסטים

 

 

אנסטסיה משתמשת בצילומים מהארכיון המשפחתי ומציגה לצידם טקסטים המתארים זיכרון שקשור אליהם. הדיאלוג בין הצילומים לטקסטים משתנה . לעיתים מתאר הטקסט את הצילום ולעיתים הוא מטאפורה או זכרון סוביקטיבי. בנוסף לצילומים ולטקסטים היא מציגה אובייקטים בויטרינה מתוך אוסף חפצים הקשורים לחייה. הצילומים, הטקסטים והחפצים נושאים זכרון, כך גם גופה אשר עד לדברים שקורים בחיים ונוכח בחלל בצילומי שחור לבן.

אנסטסיה נולדה באוקראינה בשנת 1990 ועלתה לישראל עם המשפחה. אביה היה תמיד אומר לה-תשימי לב לקומפוזיציה, לאור ולצל שנוצרים לך. חלמה להיות רופאה מנתחת אך התשוקה לצילום היתה חזקה יותר.
Top

הגלריה החדשה בבי"ס מוסררה

בית הספר ממוקם בלב שכונת מוסררה- שכונה ציורית בעלת היסטוריה של מאבק חברתי, שכונת תפר גיאוגרפית ודמוגרפית, המהווה נקודת מפגש תרבותית וחברתית לקהל שוחר אמנות, סטודנטים לאמנות וציבור רחב המבקר בגלריות בית הספר.

לאתר הבית
הע״ח 9, מוסררה, ירושלים
02-6286519
Shilam@musrara.co.il
א'-ה' 10:00-17:00
מהתחנה המרכזית ירושלים: 66 , 66 א׳, מהר הצופים: 17, 19
הצג מפה גדולה יותר
X