הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קיר אמן | אישון לילה

פתיחה 28.7.18 בשעה 20:30

אמן: רננה אלדור
אוצרות: נינו ביניאשווילי

נינו ביניאשווילי מארחת את רננה אלדור.

 

עבודתה של רננה אלדור מביאה מסע לגילוי עצמי בשלוש אפיזודות מטאפוריות המכוננות את ה״אני״ היצירתי. בדומה ל"שלב המראה“ בתיאוריה הפסיכואנליטית, שבו הילד מכיר בניפרדותו דרך זיהוי הבבואה שלו, האמנית מכוננת את עצמה מתוך גשטלט קולנועי רפלקסיבי ובמפגש עם שלוש סוגות באמנות הקלאסית – דיוקן, טבע דומם ונוף.

 

הפריים מגיח מתוך האפלה על מנת לפגוש, בתנועה משתהה וחקרנית, את מושא הצילום: האמנית היושבת ללא ניע על כסא עץ פשוט; מערך מוקפד של טבע דומם צבוע כולו לבן ורכב ממודל באנימציה תלת-ממדית, שהשוטטות בתוכו מגלה טופוגרפיה של נוף.

 

בדיאלוג שבין ביניאשוילי לאלדור התגבשה המחשבה להצבה חדשה של העבודה, כנסיון למתוח ולאתגר את גבולות ההקרנה, קנה המידה ונקודת המבט של הצופה על העבודה. תוך פירוק והרכבה מחדש – העבודה (11:30 דק׳) מוצגת בקיר האמן בשתי הקרנות נפרדות בגדלים ובפורמטים שונים. הקרנה אחת, על גבי מסך קונסטרוקטיבי תלוי – מעין קיר אוטונומי הניצב במרכז החלל; והשניה מתוך מסך ממוסגר הצמוד לקיר. התערוכה מזמנת התבוננות דינאמית בעבודה, פעם במבט רחוק ופעם במבט קרוב, אינטימי. ההקרנות זו לצד זו, מהדהדות זו את זו ומייצרות פעימה כפולה של המהלך הקולנועי. זו היא תצוגה שנייה של העבודה, שהוצגה לראשונה בתערוכה "ביכורים" שאצרה סאלי הפטל- נווה בגלריה החדשה טדי, ירושלים 2018.

 

לפרטים נוספים

 

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמו בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והיו למיזם ראשון מסוגו בארץ שאיפשר לאמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד לאורך זמן, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים. המתחם כולל 15 חללי עבודה בהם פועלים אמנים מקצועיים מכל תחומי האמנות החזותית. האמנים, אשר נבחרים על ידי ועדה אמנותית, זכאים לפעול במקום למשך חמש שנים. בסדנאות לקחו חלק במשך השנים מיטב האמנים הפועלים בישראל, ביניהם לארי אברמסון, אסף בן צבי, אמנון בן עמי, אבי סבח, מאשה זוסמן, אתי אברג'יל, שי אזולאי ועוד. במתחם פועלת גלריה – שמשלימה וחושפת את פעילות האמנים בסדנאות לציבור הרחב. בנוסף, הגלריה מארחת תערוכות ופרויקטים מיוחדים, ובכך מהווה מרכיב חשוב בהתפתחות הסדנאות כמוסד משפיע ושותף לשיח האמנותי-תרבותי. הגלריה נוסדה ב-2010 הודות לתמיכתן הנדיבה של קרן ג’ורג’ וג’ני בלוך, קרן ד”ר גאורג וג’וזי גוגנהיים, וקרן אדולף ומרי מיל ופועלת בסדנאות האמנים בסיוע קרן לויד, באמצעות הקרן לירושלים.
לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02-6797508
amos@artiststudiosjlm.org
ב' 10:00-16:00 ד' 10:00-16:00 ה' 12:00-20:00 ו׳ 10:00-14:00 ובתיאום מראש
5, 10, 13, 15, 30, 34
  הצג מפה גדולה יותר
X