הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

איזומורפיזם

23.6.18 - 29.9.18

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: ורד חדד

אמנים/ות משתתפים/ות: יואב פיש, הדס דוכן, דניאל פלדהקר, דונה מוסן לוי.

 

מושג ה"איזומורפיזם" קיים בתחומי מחקר רבים כמו קריסטלוגיה, סוציולוגיה, מתמטיקה, גיאולוגיה. מהות המושג נגזרת בכך שבטבע קיימים שני מבנים אשר דומים בצורתם החיצונית ויכולים להחליף אחד את השנייה בלי לשנות או לפגוע אחד בצורתו של האחרת. המצב בו מבנה בעל מאפיינים אישיים מחליף מבנה אחר תוך שהוא שומר על הצורה הקיימת ורק פנימיותו משתנה הנו מרתק ומעורר מחשבה על כניסה ויציאה חרישית של חומרים בתוך צורה קבועה ומוגדרת.

 

התערוכה מבקשת לבדוק ולבחון את תהליך השתלשלותו של רעיון כאשר הוא מועבר מאמן\ית לאמן\ית תוך שמירה על מבנה וצורה קבועים. התערוכה והקטלוג פועלים בשני ערוצים עיקריים: השתלשלות המסר העובר דרך היצירות והשתנות התערוכה במשך הצגתה- שלושה חודשים. תהליך העברה בין אמנ\ית לאמנ\ית היינו קריטי ומתמשך. אין זה שינוי כבהבזק אלא מתוך כניסה ויציאה, הורדה ותליה כך שבמשך התקופה יהיה ניתן לראות את החלל מתהווה ממצב צבירה אחד למצב צבירה אחר.

 

מהלך התערוכה- האמנים\יות יציגו בזה אחר זה בחלל הגלריה, על מנת שלכל אמן יהיה פרק זמן בו הוא מציג את האמנות שלו כתערוכת יחיד, במשך כשבועיים. בתום הזמן ישולבו ויוחלפו בהדרגה עבודותיו של האמן\ית אחר\ת וזאת על מנת ליצור ולהתכתב איתו, עד שבסופו של דבר תהפוך התערוכה לתערוכת יחיד של האמן הממשיך. תערוכות היחיד והן התערוכות הזוגיות יעמדו בפני עצמן, ויהיו שבע במספר, מה שגורם לקהל התערוכה לחזור שוב ושוב על מנת לראות את השינויים שהתרחשו בה. התפקיד האוצרותי בתהליך הקמת התערוכה הופך מתפקיד חד פעמי למתמשך וכל משתתף\ת הופכ\ת בחלק מזמן ההצגה לסוג של אוצר\ת.

 

לפרטים נוספים ומעקב אחר ציר הזמן של התערוכה

 

Top

כורש 14

לאתר הבית
רח' כורש 14, כניסה ד' למטה במדרגות
02-5704904
koreshva@gmail.com  Ingrid.beyes@gmail.com
יום א' 12:00-16:00 יום ב' 11:00-14:00 יום ג' 14:00-18:00 יום ה' 12:00-16:00
הרכבת הקלה: כיכר ספרא, 13 (מגיע לממילא) 38, 3, 83א, (מגיעים לכיכר צה"ל) שבטי ישראל – קווים 17, 19, 18, 1, 66 (מכיוון הר הצופים בלבד)
תחנת כיכר ספרא
X